Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Detectar la falta de medicaments en temps real: més de 3.500 farmàcies ja s’han adherit

3 desembre 2015

CISMEDEl Centro de Información sobre Suministro de Medicamentos (CISMED) permet detectar en temps real, a partir de les dades que faciliten les farmàcies, situacions generalitzades de mancança de certs medicaments i també millorar l’accés a aquells que a vegades costa de trobar. En l’actualitat, 50 col·legis oficials de farmacèutics i més de 3.500 farmàcies s’han incorporat al CISMED i estan generant informació que és remesa a les institucions col·legials i a les administracions sanitàries, per tal de trobar solucions als problemes de subministrament.

El Consejo General de Farmacéuticos va presentar aquesta iniciativa al 75è Congrés de la Federació Internacional (FIP) posant en relleu que l’èxit dels tractaments farmacològics depèn en gran manera que s’iniciïn al moment precís i es compleixi amb les pautes prescrites, una labor en la qual el farmacèutic comunitari juga un paper fonamental. Per això, és imprescindible que les farmàcies comunitàries disposin d’un correcte subministrament de medicaments i poder així contribuir a una adequada prestació farmacèutica al ciutadà.

medicaments-robot

Com funciona CISMED?

Mitjançant un protocol de comunicació estandarditzat entre els col·legis i el Consejo General i les farmàcies voluntàriament adherides a CISMED. En el cas de Barcelona, una vegada adherida a CISMED, la farmàcia envia diàriament la llista dels medicaments amb manca de subministrament.

El CISMED processa la llista enviada per cada farmàcia i elabora informes en temps real de totes les incidències de proveïment. Aquesta informació permet al Col·legi disposar de dades sobre el subministrament de medicaments a la seva província i, una vegada remesa al Consejo General, consolidar les dades a nivell global i prendre les decisions oportunes per restaurar l’adequat subministrament.

L’adhesió de les farmàcies a CISMED és voluntària. Es tracta d’una eina molt útil per millorar la qualitat del proveïment de medicaments a la població i complementària dels mecanismes que actualment utilitza el Col·legi. L’adhesió està oberta a aquelles farmàcies que vulguin adherir-se a la iniciativa.

Així mateix CISMED permet a les farmàcies complir amb els acords subscrits en els diferents concerts autonòmics de prestació farmacèutica, quant a dispensació, substitució i facturació de medicaments i productes.

Font de la notícia: Consejo General de Farmacéuticos

Potser també t’interessa: