Estàs aquí: Inici > Destacats > Els farmacèutics lliuren 400.000 signatures al Parlament

Els farmacèutics lliuren 400.000 signatures al Parlament

29 maig 2013

Jordi de Dalmases, president del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya, ha tornat a recordar la “situació d’angoixa” que pateixen les farmàcies pels impagaments i ha demanat “concrecions” a l’Administració.

El Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (CCFC) ha lliurat les prop de 400.000 signatures recollides a les farmàcies catalanes a la Presidenta del Parlament de Catalunya, Núria de Gispert. Amb aquesta acció s’ha volgut demanar al Parlament que l’Administració prioritzi el pagament dels medicaments ja dispensats, perquè és un bé necessari i essencial dels ciutadans.

El president del CCFC, Jordi de Dalmases, ha fet referència la “situació d’angoixa i preocupació” que pateixen les farmàcies catalanes pels retards acumulats en el pagament dels medicaments que dispensen. El deute de l’Administració és de 301,5 milions d’euros. Dalmases ha explicat que la resposta de la Presidenta del Parlament ha estat “molt receptiva” i que s’ha compromès a traslladar el problema als partits polítics per buscar possibles solucions. No obstant, el president del Consell li ha demanat “concrecions” perquè es resolgui aquesta situació.

Dalmases també ha anunciat que el CCFC reclamarà la propera setmana 10 milions d’euros al Govern en concepte d’interessos de demora pel retard en el pagament. El president del Consell ha recordat el “gran esforç” que estan fent tots els professionals de la farmàcia per poder seguir prestant el seu servei als ciutadans.

Declaracions de Jordi de Dalmases al Parlament (vídeo)