Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Màster d’ortopèdia per a farmacèutics: què diuen els alumnes?

Màster d’ortopèdia per a farmacèutics: què diuen els alumnes?

4 juliol 2016
master-ortopedia1516

Cartell de la IV edició del Màster d’ortopèdia per a farmacèutics

El 10 de maig va finalitzar la IV edició del Màster d’ortopèdia per a farmacèutics amb la presentació i defensa, per part dels alumnes, del Treball de Final de Màster (TFM). Els estudiants van haver de presentar els projectes detallant totes les característiques de la iniciativa, com la viabilitat, els aspectes innovadors, o les raons per les quals s’està o s’hauria  de dur a terme el projecte.

Hem plantejat algunes preguntes a quatre estudiants, David Rovira, Maria Sardà, Núria de Bolós i Núria Escarrer, que cursaren aquesta edició de la formació per així poder saber quina era la seva opinió respecte als estudis:

1. Com valoraries, en general, el màster? Ha complert les teves expectatives?

• David Rovira: “Sí, compleix les expectatives. La formació és bona, és molt forta. Els objectius són molt clars i al final surts amb la sensació que realment has fet un màster. Això és el més important, sortir d’aquí amb la sensació que surts preparat.”
  • Maria Sardà: “Bé, jo penso com ell. Realment ha complert les expectatives, ja que, no només és un curs, sinó que s’aporten eines per poder-te dedicar a l’ortopèdia pròpiament. Vull dir, el màster implica adquirir uns coneixements que et donen peu a poder començar amb aquesta tasca nova que jo, personalment, no en tenia ni idea.”
  • Núria de Bolós: “Sí, jo m’afegeixo al que han dit amb escreix. Jo no m’esperava tantes coses. És la base per començar de veritat. I realment t’engresques a dir: ‘Va, doncs tirarem endavant l’ortopèdia’. A mi m’ha engrescat.”
  • Núria Escarrer: “Sí, la veritat és que les ha complert perfectament, inclús millor del que jo esperava. És un màster molt complet en què la part teòrica és molt bona però que, sobretot, destacaria la part pràctica que inclou.”

2. Creus que el farmacèutic pot tenir un paper clau en els problemes relacionats amb l’ortopèdia?

• David Rovira: “Sí perquè som la primera barrera sanitària, som un primer actor, i no ens traiem el problema de sobre. Nosaltres, com que volem afrontar el problema d’una persona, fem el màster per aconseguir tenir una formació, un bagatge suficient per donar consell sanitari al pacient. Que pugui dir que li han solucionat el problema. Jo penso que aquesta eina, per a nosaltres és espectacular.”
    DSC_0352_opt

Núria de Bolós, Maria Sardà i David Rovira, d’esquerra a dreta respectivament

• Maria Sardà: “Jo penso que sí. Perquè és un primer punt d’atenció, des d’on podem solucionar alguns problemes prèviament a la intervenció facultativa.”
  • Núria de Bolós: “Cada dia més penso que els pacients et vénen a demanar ajuda. Em vaig apuntar al màster  perquè em demanaven molta ajuda en el camp de l’ortopèdia que no sabia resoldre. Al meu barri, la gent va a la farmàcia per tot”.
  • Núria Escarrer: “Sí, bàsicament, perquè dins de la farmàcia tenim un flux de molta gent que realment ja necessita productes d’ortopèdia. Tota la gent gran que ens ve a comprar medicaments segurament necessita ajudes i nosaltres no els hi estem donant i les estan anant a buscar a fora. Per tant, és un punt per treballar.”

3. El recomanaries?

Tots quatre van respondre que sí.

La vocal d’Ortopèdia del Col·legi, Montserrat Gironès, coordinadora de la formació, conclou:

“Un any més podem fer una valoració positiva del màster: els alumnes acaben la formació amb la seguretat de saber treballar l’ortopèdia, amb domini de l’anatomia i les ortesis per al tractament o correcció de diferents patologies. Per tant, considerem prioritari seguir cursant aquesta especialització tan positiva pel futur de la nostra professió com agents sanitaris de referència.”

A través d’aquesta formació, els alumnes han pogut ampliar i actualitzar els coneixements teòrics d’anatomia, fisiologia, biomecànica i fisiopatologia del cos humà relacionats amb l’ortopèdia, i aconseguir els coneixements i les habilitats pràctiques per elaborar, adaptar i dispensar correctament articles ortopèdics.

El màster té periodicitat bianual. La V edició 2017-2018 s’anunciarà al web institucional www.cofb.org pròximament.

Imatges d’una de les sessions de taller del Màster d’ortopèdia:

Potser també t’interessa: