Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Tertúlia d’actualitat: noves substàncies d’abús (vídeo entrevista)

Tertúlia d’actualitat: noves substàncies d’abús (vídeo entrevista)

29 desembre 2016

Tertúlia d’actualitat: noves substàncies d’abús from COFB on Vimeo. Entrevista en vídeo a la farmacèutica Mireia Ventura (Energy Control).

En els últims anys han anat apareixent noves substàncies amb efectes similars als de les drogues més consumides en ambients recreatius (cocaïna, amfetamina, èxtasi i cànnabis) però que, a diferència d’aquestes, moltes d’elles no es troben fiscalitzades i són venudes com a substituts legals de les drogues il·legals.

A partir de les dades obtingudes per Energy Control, un projecte de reducció de riscos en oci recreatiu de l’ONG ABD (Associació Benestar i Desenvolupament), la Tertúlia d’Actualitat “Noves substàncies d’abús: anàlisi i descripció” -que va acollir el COFB el 16 de novembre- va analitzar els tipus de drogues que s’estan consumint i quin ús en fan les persones que consumeixen drogues quan surten de festa.

tertulia-actualitat-mireia-ventura-COFB (2)

Al vídeo, entrevistem a la farmacèutica responsable d’impartir la conferència, Mireia Ventura, responsable del servei d’anàlisi d’Energy Control: ens explica en què consisteix la feina d’aquesta entitat, quines tendències de consum hi ha al mercat o quin perill suposen algunes substàncies, entre altres aspectes.

Què és Energy Control? És un projecte de reducció de riscos de l’ONG ABD – Associació Benestar i Desenvolupament. El seu àmbit d’actuació és estatal i compten amb delegacions en les Comunitats Autònomes de Catalunya, Madrid, Illes Balears i Andalusia. Consulta què busquen i què fan.

Properes tertúlies d’actualitat:

• Desconstruint l’obesitat 18/01/2017 (les inscripcions comencen el 19/10/2016)
  • Gestió del pacient amb dolor crònic des de la farmàcia comunitària 25/01/2017 (les inscripcions comencen el 19/10/2016)
  • Desmitifiquem els antibiòtics: causes i conseqüències 26/04/2017 (les inscripcions comencen el 19/10/2016)
  • Càncer i epigenètica 24/05/2017 (les inscripcions comencen el 19/10/2016)

Inscripcions a través de www.cofb.net (accés col·legiats)

tertulia-actualitat-mireia-ventura-COFB (1)

La tertúlia “Noves substàncies d’abús: anàlisi i descripció” va ser la primera del nou cicle