Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Com abordar la psoriasi. Impacte i tractaments relacionats

Com abordar la psoriasi. Impacte i tractaments relacionats

18 juny 2018

El passat 7 de juny es va celebrar al Col·legi la conferència “Com abordar la psoriasi. Impacte i tractaments relacionats“. Presentada per la vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris, Marta Alcalde, la xerrada va anar a càrrec de Francesca Corella Vicente, dermatòloga adjunta del Consorci Sanitari de Terrassa.

Un moment de la conferència "Com abordar la psoriasi. Impacte i tractaments relacionats", celebrada a la sala d'actes del COFB.

Un moment de la conferència “Com abordar la psoriasi. Impacte i tractaments relacionats”, celebrada a la sala d’actes del COFB.

Durant aquesta conferència es van tractar temes com la fisiopatologia i la simptomatologia, així com les comorbiditats i l’impacte en la qualitat de vida de les persones amb psoriasis. Pel que fa a l’abordatge terapèutic, es va aprofundir en els tractaments tòpics així com en les darreres novetats terapèutiques.

El rol del farmacèutic amb el pacient amb psoriasi

La dermatòloga va abordar el paper del farmacèutic amb el pacient amb psoriasi. Des de la derivació al metge, al suport en el correcte compliment del tractament farmacològic, fins a ajudar-lo a prevenir comorbiditats i espaiar els períodes entre brots amb mesures higièniques i sanitàries adients. A més d’aquests aspectes, va destacar la tasca en la millora de l’adherència al tractament, a partir del coneixement de nous tractaments així com, a partir del consell farmacèutic, la millora en l’eficàcia amb l’aplicació correcta d’aquests.

La ponent Francesca Corella i la vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, Marta Alcalde, durant un moment de l'acte.

La ponent Francesca Corella i la vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, Marta Alcalde, durant un moment de l’acte.

Conclusions sobre la psoriasi

A tall de conclusió, la doctora Corella va destacar els següents aspectes:
• La psoriasi és una malaltia crònica de gran impacte en la vida dels seus pacients.
• El tractament tòpic és el pilar fonamental del seu tractament.
• Al llarg dels anys hi ha hagut nombroses millores en els tractaments tòpics, amb l’objectiu de millorar l’eficàcia i l’adherència.
• La darrera innovació en tractaments tòpics és una formulació d’escuma corporal de combinació fixa (Cal/BD) més eficaç que les combinacions fixes existents anteriorment.
Paper fonamental del farmacèutic per assegurar l’adherència al tractament i millorar la qualitat de vida dels pacients amb psoriasi.

Amb la col·laboració de: