Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Àgora Sanitària posa en marxa nous cursos que proporcionen eines als farmacèutics per l’atenció en símptomes menors

28 abril 2015

Un dels objectius d’Àgora Sanitària és proporcionar al farmacèutic eines per a què pugui oferir un consell adequat en àrees on hi ha una demanda creixent de la població. Aquest és el cas dels símptomes menors. El portal de formació online dels Col·legis de Farmacèutics de Barcelona i Madrid posa en marxa, durant aquesta primavera, quatre nous cursos relacionats amb el rendiment cognitiu, el benestar digestiu, l’insomni i el desànim.

“Formar-se en com s’ha d’actuar davant una consulta sobre símptomes menors segueix sent de gran interès per al farmacèutic, ja que constitueix una de les activitats més freqüents en el seu dia a dia i permet esbrinar les causes de la simptomatologia, disposar de protocols d’actuació que permetin definir si és necessari remetre al metge o si es pot realitzar una indicació farmacèutica, així com buscar l’evidència que hi ha de les possibilitats d’indicació”, explica Cristina Rodríguez, cap del departament de Formació i Desenvolupament Professional del COFB.

logo_agora

• Rendiment cognitiu: recomanació basada en l’evidència
    [INSCRIU-TE] La farmàcia comunitària sovint rep consultes relacionades amb lapsus lleus de memòria o manca de concentració, senyals que especialment en persones joves i adultes no només els impedeix tenir un rendiment intel·lectual òptim, sinó també els acostuma a comportar una certa preocupació. Com saber quin és el moment de derivar al metge i quin producte és millor recomanar en cada cassón algunes de les qüestions que resoldrà el curs.  Patrocinat per Bayer.
  • Fitoteràpia en les molèsties digestives
    [INSCRIU-TE]
    Gràcies a aquesta formació el farmacèutic podrà conèixer més detalladament quins productes de fitoteràpia existeixen per tractar les molèsties digestives, i d’aquesta forma, millorar el consell que dóna al pacient i detectar possibles situacions que puguin necessitar un diagnòstic clínic. Patrocinat per Bayer.
  • Recomanació farmacèutica en l’insomni
    [INSCRIU-TE]
     Es persegueix que el farmacèutic pugui ajudar a millorar la qualitat del son en les diferents etapes de la vida, com pot ser en l’època de gestació, durant la menopausa o en la vellesa. Patrocinat per Chiesi.
  • “CONFIA: Consell i indicació en el desànim”
    [INSCRIU-TE]
    Amb aquest curs, que ja ha arribat a la quarta edició, s’ajudarà al farmacèutic a detectar els casos de trastorns de l’estat d’ànim i se’ls donarà més eines per abordar-los. Patrocinat per Esteve.

Més de 400 assistents a l’Aula Àgora d’Infarma Barcelona 2015

Durant els tres dies del Congrés i Saló Infarma Barcelona 2015, que va tenir lloc al recinte firal de Gran Via del 24 al 26 de març, Àgora Sanitària va oferir set tallers pràctics de 30 minuts cadascun a l’anomenada Aula Àgora, que va comptar amb més de 400 assistents. Els que més van interessar van ser aquells relacionats amb símptomes menors: Fitoteràpia en el dolor abdominal”, “Homeopatia i Embaràs” i “Casos clínics en l’insomni . Altres tallers que també van suscitar interès van ser  “Com actuar eficaçment en Hipertensió Arterial” i “Emergències Sanitàries a la Oficina de Farmàcia”.

DSC_0282

D’esquerra a dreta: Mònica Gallach, del departament de Formació i Desenvolupament Professional del COFB; Maria de Manuel, farmacèutica guanyadora de l’iPhone 6; Clara Álvarez, responsable de Comunicació del COFM

També es va sortejar un iPhone 6 entre els assistents  i la guanyadora ha estat Maria de Manuel, farmacèutica de Madrid. D’altra banda, es va presentar la “marató formativa”, una iniciativa que oferia a l’usuari escollir entre quatre itineraris de diferents àmbits que contenien, al seu torn, quatre cursos –amb un 25% de descompte cadascun– orientats a millorar la pràctica diària. Per donar a conèixer aquesta novetat formativa es van entregar més de 1.000 kits de running: una motxilla i una samarreta per liderar la carrera formativa i aconseguir les millors marques, el catàleg amb els cursos i un targetó informatiu de la marató.

Més informació: