Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Com donar valor a la dermofarmàcia?

Com donar valor a la dermofarmàcia?

19 maig 2015

L’oficina de farmàcia compta amb una àmplia varietat de productes de dermofarmàcia sobre els que pot orientar en el consell del tractament. Aquesta recomanació dermofarmacèutica s’ha de basar en una informació argumentada dels productes més adequats i en el coneixement de les necessitats de l’usuari. La indicació acurada d’aquests productes incrementarà el seu benestar personal i l’ajudarà a reforçar positivament la seva imatge.

consells-dermofarmacia-curs (2)

Núria Bosch, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB

L’actualització dels professionals de l’oficina de farmàcia en les noves línies sorgides per tractar i controlar les diferents alteracions dermatològiques o fisiològiques és fonamental per donar el millor consell de salut i una recomanació personalitzada en cada cas. “Per donar valor a la dermofarmàcia i diferenciar-nos, és necessari oferir un consell professional personalitzat al l’usuari i la formació és bàsica per conèixer tant les necessitats com els productes disponibles” explica Núria Bosch, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB i coordinadora del curs.

Per adquirir els coneixements, les habilitats i les tècniques necessàries per donar el consell més adient en cada una de les àrees de consulta diària a la farmàcia i aprendre a recomanar els productes i els tractaments dermofarmacèutics adequats en pediculosi, higiene dental, tipus de pell, tractament de l’acne i en fotoprotecció, el Col·legi va organitzar el curs “Dermofarmàcia: consells i recomanacions” al mes de març.

El consell dermofarmacèutic és clau per millorar la satisfacció i aconseguint fidelitzar a l’usuari i per diferenciar a la farmàcia. Bosch resumeix els aspectes més destacats dels temes tractats al curs:

• Pediculosis: un bon consell i seguiment pot determinar l’èxit del tractament i evitar les freqüents reinfestacions. Aplicant protocols adequats augmenta la satisfacció de l’usuari que sovint ve a la farmàcia en busca d’informació.
  • Higiene Dental: conèixer les diferents patologies i necessitats per a la higiene bucal permet recomanar el producte més adequat i millorar la qualitat de vida de l’usuari.
  • Tipus de pell: per oferir un bon consell professional, s’han de conèixer els diferents tipus de pell, necessitats i varietat de productes disponibles a la farmàcia. Cal oferir un bon consell i fer seguiment dels tractaments.
  • Acne: sovint les pautes higiènico-dietètiques són claus en l’èxit d’un tractament, per evitar brots i fer que l’usuari es senti millor. Per exemple, és important donar un consell acurat de maquillatge o en la fotoprotecció adequada a cada cas.
  • Fotoprotecció: el farmacèutic té un paper rellevant en la prevenció dels efectes nocius del sol, tant en els relacionats amb el càncer com en el fotoenvelliment. L’educació sanitària és clau en aquest camp on cal ajudar a prevenir: consells d’índex de protecció solar necessari, textura adequada, derivació al metge, hàbits de vida…
consells-dermofarmacia-curs (1)

Gabriela Bacchini de Ferrer Health Care

El professorat dels curs va estar format per Gabriela Bacchini, bioquímica clínica i medical advisor de Ferrer Health Care; Xavier Calvo,  llicenciat en odontologia per la Universitat de Barcelona (UB), màster en periodòncia per la Universitat Internacional Catalunya (UIC), màster d’investigació en odontologia per la Universitat Internacional Catalunya (UIC) i medical advisor de Dentaid; Viviens Lagos, farmacèutica i category manager d’Isdin; Leonor Prieto, farmacèutic i directora científica i de formació de Laboratoris La Roche-Posay; i Eva Solano, farmacéutica i visitadora mèdica de Cumlaude (Dermofarm).