La millor manera d’oferir productes de dermofarmàcia passa per una gestió òptima de categories. Per conèixer quines són les estatègies més adients, el Col·legi va organitzar un curs els dies 11 i 12 de maig.
D’aquesta formació se’n desprén que aquesta gestió, conjuntament amb la selecció de les marques que es volen treballar, l’espai que es vol dedicar i la gestió del lineal (emplaçament on s’exposen els productes a la farmàcia) són determinants de la importància que es vol donar a la dermofarmàcia dins de la farmàcia.
Al llarg de la formació, els alumnes van poder aprendre a optimitzar l’espai d’exposició de la farmàcia i les categories de venda lliure més importants i definir l’assortiment òptim -què, per a què i per què treballar determinades marques-. També com es fa una anàlisi DAFO de la farmàcia: punts dèbils, amenaces, punts forts i oportunitats, i a planificar, controlar i fer seguiment. Finalment, van conèixer com definir les estratègies eficients per oferir cosmètica a la farmàcia.
El curs va anar a càrrec d’Asun Arias, sòcia i directora general d’Asun Arias Consultores, especialitzada en gestió per categories i RH a l’oficina de farmàcia, màster en gestió d’empresa i màrqueting per l’Instituto Directivos de Empresa, màster en intel·ligència emocional i coaching i professora de tres màsters internacionals al CESIF.
Amb la col·laboració de: