En els últims anys el gran desenvolupament d’Internet ha obert un món de possibilitats al flux d’informació i de coneixement de la salut. L’eclosió de noves formes de comunicació (blogs, wikis, postcasts, webs, etc.) i, sobretot, les xarxes socials, fan necessària una metodologia específica que permeti als farmacèutics gestionar tota aquesta informació. Els usuaris parlen de temes de salut a la web i tenen veu a internet on la comunitat ocupa un gran espai en la recomanació en temes de salut.
Amb l’objectiu de millorar el coneixement en xarxes socials, facilitar l’accés a l’entorn digital de la farmàcia, conèixer les diferents eines digitals per crear espais de comunicació i d’interacció i donar a conèixer les diferents possibilitats digitals de promoció per a l’usuari, farmacèutics comunitaris, tècnics i auxiliars de farmàcia van realitzar una formació de dos dies, el 24 i 26 de maig.
El taller es va plantejar de forma molt pràctica i participativa amb exemplificació de casos de com integrar les xarxes socials al dia a dia de la farmàcia. El programa va repassar la utilitat de les xarxes socials, i es van tractar àmpliament Facebook, Youtube, Twitter, Instagram, LinkedIn, Google+ i Blog.
L’equip docent va estar format per Vanesa Bravo, social media manager, i Maria Sastre, farmacèutica i directora, ambdues de MS DigitalPharma. El curs va estar coordinat per Cristina Rodríguez, cap del Departament de Formació i Desenvolupament Professional del COF de Barcelona.
Aquest curs s’ha realitzat amb èxit en ocasions anteriors. Aquí teniu les notícies publicades al Blog:
- Atenció primària: comunicació eficaç i xarxes socials
- La xarxa, una eina per als farmacèutics d’atenció primària per difondre coneixement
Us recordem que ens podeu seguir al nostre perfil de Twitter @farmaceuticsbcn