Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Com afecta la crisi als farmacèutics? Es posa en marxa el primer estudi europeu sobre el seu estat de salut

30 juny 2015

enquesta

Com ha afectat la crisi econòmica a la salut dels farmacèutics? Quins factors estressants poden dificultar l’exercici de la professió en el seu dia a dia? En quines condicions estan treballant? Aquestes i altres preguntes són les que respondrà el primer estudi europeu per conèixer l’estat de salut, estils de vida i condicions de treball dels farmacèutics comunitaris, en aquest cas, catalans. El projecte l’ha posat en marxa el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya, en col·laboració amb la Fundació Galatea, fruit d’un conveni signat entre ambdues institucions.

Mitjançant una enquesta on-line de no més de 20 minuts de durada, dissenyada per garantir l’anonimat i la confidencialitat, es persegueix que els farmacèutics responguin un seguit de preguntes agrupades en cinc blocs: repercussió de la crisi en la professió, estil de vida, salut, condicions de treball i condicions sociodemogràfiques.

Les professions relacionades amb la salut, per la naturalesa del seu exercici diari, estan més exposades que d’altres a patir situacions de risc psicosocial que poden complicar el pronòstic si opten per l’actitud de menystenir el risc, l’autodiagnòstic o l’automedicació. Alhora, la difícil situació econòmica que es pateix des de l’inici de la crisi ha esdevingut un condicionant social que afecta de manera negativa la salut dels ciutadans, entre ells també els professionals sanitaris. Tenint en compte aquests factors, s’evidencia la necessitat de conèixer els factors estressants, així com les conductes o situacions de risc que poden afectar la seva salut, per tal de trobar la solució més adient en cada cas.

A partir dels resultats obtinguts es podran conèixer amb més detall els factors de risc que poden afectar a aquest col·lectiu sanitari, fet que servirà per dissenyar estratègies preventives o assistencials des dels col·legis professionals per donar-hi la millor resposta.
Més informació: enllaç a la NP (via www.cofb.org