Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Conèixer de més a prop la teràpia biològica en malalties reumàtiques

Conèixer de més a prop la teràpia biològica en malalties reumàtiques

25 juliol 2013

En els últims deu anys, l’estratègia terapèutica de les malalties inflamatòries cròniques articulars ha avançat significativament amb l’augment del nombre de fàrmacs disponibles i amb la millora del control clínic de la malaltia. Les teràpies biològiques han millorat el curs i el pronòstic d’aquestes malalties i també la qualitat de vida dels pacients. L’anàlisi cost-efectivitat de les teràpies biològiques serà un punt clau en el futur tractament dels pacients amb malalties inflamatòries cròniques articulars.

La conferència “Optimització de la teràpia biològica en malalties reumàtiques” va tenir lloc el 9 de maig a la seu col·legial i va ser organitzada conjuntament amb la SCFC (Societat Catalana de Farmàcia Clínica) i patrocinada per Pfizer. L’activitat anava dirigida a farmacèutics d’hospitals, de centres d’atenció primària i de l’administració sanitària.

Al llarg d’aquesta formació es van tractar diferents anàlisis de cost i cost-efectivitat basats en la pràctica clínica real i també de l’experiència en l’optimització de les teràpies biològiques en el tractament de les malalties inflamatòries cròniques articulars.

La conferència va anar a càrrec d’Antoni Gómez, reumatòleg, Consorci Hospitalari del Parc Taulí, i Julio Martínez, coordinador assistencial del Servei de Farmàcia, Hospital Universitari Vall d’Hebron. La coordinació la va dur a terme Tomàs Casasín, vocal d’Hospitals del COF de Barcelona i Julio Martínez, president de la Societat Catalana de Farmàcia Clínica (SCFC).