Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Dermofarmàcia: els cabells i les alteracions capil·lars

Dermofarmàcia: els cabells i les alteracions capil·lars

23 novembre 2015

“A la farmàcia sovint rebem consultes d’usuaris preocupats per la salut del seu cabell: alopècia, dermatitis, caspa, fragilitat, sensibilitat, etc. El farmacèutic pot oferir una bona atenció dermofarmacèutica si té una formació específica del cuir pilós i el cabell: adquirir coneixements sobre la seva estructura, les necessitats i patologies que l’afecten així com dels productes disponibles a la farmàcia -principis actius, forma d’actuació, consells d’aplicació- facilitarà el consell farmacèutic per aconsellar el millor tractament a cada situació” explica Núria Bosch, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB i coordinadora del curs “Els cabells i les alteracions capil·lars” que va tenir lloc al Col·legi del 20 al 29 d’octubre.

La formació va revisar quines són les principals alteracions del cuir cabellut i va donar a conèixer les eines que hi ha l’abast per aconsellar tractaments dermofarmacèutics eficaços. També es va voler incidir en els consells pràctics per tenir cura dels cabells: què recomanar en cada alteració capil·lar i per què, forma i freqüència d’aplicació dels productes, què fer i què no fer, novetats en actius i productes, etc.

cabell-dermofarmacia (2)

Núria Bosch, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris, a l’esquerra de la imatge, i Maria Teresa Alcalde, farmacèutica i docent

“Una bona formació i una bona selecció de productes es fan imprescindibles, perquè el pacient busca a la farmàcia el consell d’un professional i valora la seguretat i l’eficàcia dels productes que aquí pot trobar” explica Bosch.

“Normalment a la farmàcia es treballa bé la categoria de productes per a la caiguda del cabell, és el canal de referència juntament amb el dermatòleg quan el consumidor te una patologia capil·lar, però per créixer en aquest sector necessitem ampliar la categoria amb la cura del cabell sa: escollir un sortit ampli que s’adapti a les necessitats dels pacients, marques que aportin valor i professionalitat i potenciar el consell dermofarmacèutic són claus per aconseguir-ho” conclou Bosch, valorant els aspectes més destacats es van tractat al curs.

cabell-dermofarmacia (3)

El temari de la formació va donar una visió amplia del tema: cuir cabellut i les principals alteracions -sensibilitat, caspa (seca i greixosa), seborrea, dermatitis seborreica, alopècies (masculina, en plaques, post menopàusica, per medicaments, etc.)-; higiene i condicionament dels cabells, cabells tenyits i efectes del sol i quins són els productes recomanats; i quines són les tècniques de venda i animació per a la farmàcia.

La formació va anar a càrrec de Maria Teresa Alcalde, llicenciada en farmàcia, professora del màster de Dermofàrmacia i cosmetologia de la Universitat de Barcelona, professora associada del Departament de Farmàcia i Tecnologia Farmacèutica de la Facultat de Farmàcia de la UB, i Cels Arcos, formadora dels Laboratorios Klorane.

Amb la col·laboració de:

klorane