Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Nous anticoagulants orals: diferències, interaccions i paper del farmacèutic

Nous anticoagulants orals: diferències, interaccions i paper del farmacèutic

4 març 2014

Els nous anticoagulants orals no necessiten de monitorització ni d’un ajust continuat de la dosi com en el cas dels clàssics. D’altra banda, la majoria d’estudis indiquen que la incidència d’accidents hemorràgics queda reduïda. Són alguns dels punts destacats per Juan Carlos Laguna, catedràtic de Farmacologia de la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona, a la Tertúlia d’actualitat organitzada pel Col·legi sobre els nous anticoagulants orals (26 de febrer).

Més de 200 farmacèutics de Barcelona van assistir-hi per actualitzar els seus coneixements i conèixer les novetats en relació als anticoagulants orals.

COFB 2014

Mercè Barau, vocal de Junta del Col·legi, va presentar i moderar aquesta Tertúlia d’actualitat

Com podeu veure al vídeo, el ponent va insistir en la importància de reduir les
interaccions
i al paper informatiu que juga el farmacèutic comunitari en la detecció d’aquestes interaccions o del mal ús de la medicació. També va fer un repàs de les principals indicacions dels anticoagulants orals i va remarcar que el problema amb més prevalença és l’ictus d’origen cardiogènic, que pot afectar a un 1-2% de la població tot i que en el segment de població de més de 60 anys la prevalença pot arribar al 8-10%.

Consulta les properes TERTÚLIES D’ACTUALITAT

COFB 2014