Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Dimarts 14 d’abril, 6a Jornada Monogràfica de Seguretat del pacient i medicaments

8 abril 2015

El pròxim dimarts, 14 d’abril, té lloc la 6a Jornada monogràfica “Seguretat del pacient i medicaments”, organitzada pel Departament de Salut i la Societat Catalana de Farmàcia Clínica. L’edició d’enguany, que se celebra a l’Auditori de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears a partir de les 9 hores, porta per títol “El paper de les noves tecnologies en l’ús segur dels medicaments”.

6a jornada Seguretat dels pacients i medicamentsAl llarg de la jornada es volen abordar els aspectes tant positius com negatius de la incorporació d’aquestes eines en la pràctica clínica diària dels professionals de la salut, i valorar com influeixen en la prevenció dels errors amb la medicació. Segons la vocal d’Atenció Primària del COFB, Mercè Barau, i el vocal d’Hospitals del Col·legi, Tomàs Casasín, aquesta jornada tracta d’un tema que cada vegada té més importància en el tractament dels pacients a causa de la utilització de principis actius cada cop més potents però també amb menor marge terapèutic i, per això, els errors de medicació que es produeixen poden tenir esdeveniments adversos greus.

Barau participarà en l’acte en una taula rodona sobre sistemes individualitzats de dispensació de la medicació, on posicionarà l’SPD com una eina en el seguiment farmacoterapèutic que ajuda en l’adherència a la medicació. A més, es presentaran les dades actuals de la prestació d’aquest servei a Barcelona, tant des del punt de vista dels pacients com de la seva medicació, així com els costos que aquesta activitat representa per a la farmàcia.

Per la seva part, Casasín conduirà i moderarà la tercera taula de la jornada, que tractarà de les experiències innovadores en la millora de la seguretat en la utilització de medicaments.

L’acte s’adreça als professionals sanitaris de tots els àmbits que puguin estar interessats en la millora de la seguretat de l’atenció sanitària dels pacients.

Des del Col·legi us animem a assistir a aquesta jornada en benefici de la millora de la seguretat del pacient al voltant del medicament, que juntament amb la seva efectivitat i eficiència, són els principals objectius de qualsevol tractament.

Consulta el programa de la jornada en aquest enllaç.