Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > El CatSalut ha abonat a les farmàcies les receptes de gener (pendents novembre i desembre 2012)

27 març 2013

El CatSalut ha abonat, a data 27 de març, el 70% (76,02M€) de les receptes dispensades durant el mes de gener. El 30% restant es va fer efectiu el passat 14 de març (32,58 M€).

Resta pendent que es faci efectiu a les farmàcies catalanes els mesos de novembre (94,7M€) i desembre (99,4M€), pendents de ser coberts per un FLA (Fondo de Liquidez Autonómico) especial per pagar deutes endarrerits del 2012.

El Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya segueix endavant amb les mesures votades pel col·lectiu el 12 març: recollida de signatures per demanar al Parlament de Catalunya que l’administració prioritzi el pagament dels medicaments, iniciar les accions legals necessàries per exigir del CatSalut el pagament dels interessos de demora meritats i ja s’ha fet una concentració unitària a la Plaça Sant Jaume el passat 21 de març.

Paral·lelament, ahir es va fer públic un comunicat conjunt del Consorci de Salut i Social de Catalunya, Unió Catalana d’Hospitals, Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya, Fenin Catalunya, l’Associació Catalana d’Entitats de Salut (ACES) i l’Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA) en protesta pels impagaments de l’Administració.