Estàs aquí: Inici > Destacats > El CCFC s’afegeix a la petició feta per Salut al Ministeri de Sanitat, en què es demana que l’administració de la vacuna d’Oxford-AstraZeneca s’ampliï a persones de fins a 65 anys

5 març 2021

El Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya considera preocupant que els farmacèutics majors de 55 anys (que suposen més del 25% del col·lectiu farmacèutic) no tinguin accés a una vacuna, quan estan treballant diàriament en primera línia, en establiments sanitaris com les farmàcies, que són els més pròxims i accessibles a la ciutadania. Es tracta, a més, de professionals que han mantingut les farmàcies obertes durant tota la pandèmia, garantint en tot moment als pacients l’accés als medicaments.

El CCFC considera preocupant que els farmacèutics majors de 55 anys (més del 25% del col·lectiu farmacèutic) no tinguin accés a una vacuna.

Ampliació de la vacunació a tots els professionals de les oficines de farmàcia

En aquest sentit, en la línia del que van exposar en roda de premsa dimarts passat, 2 de març, el secretari de Salut Pública, Josep Maria Argimon, i la sotsdirectora general de Promoció de la Salut, Carmen Cabezas, el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya s’uneix a la demanda, feta pel Departament de Salut, per tal que el Ministeri de Sanitat revisi la franja d’edat de les persones a qui s’està administrant la vacuna d’Oxford-AstraZeneca i l’ampliï fins als 65 anys.

Cal tenir present que l’Agència Europea del Medicament (EMA) va aprovar aquesta vacuna per a majors de 18 anys i que ja hi ha diferents països europeus que han ampliat l’edat màxima als 65 anys.

Les complicacions que poden derivar de la COVID-19 afecten més greument a les persones de més edat. Per la qual cosa, el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya demana que l’administració de la vacuna, sigui la d’Oxford-AstraZeneca o les alternatives ja existents, s’ampliï a tots els professionals que treballen a les farmàcies, independentment del seu grup d’edat i/o circumstàncies de salut.

Situació actual de la vacunació en l’àmbit de la farmàcia comunitària

Els farmacèutics i la resta de professionals que treballen a les farmàcies (tècnics, auxiliars, etc.), a qui fins ara s’ha ofert la vacunació, han respost de manera molt positiva a la crida. Amb data de 2 de març, segons les dades facilitades pel Departament de Salut, a Catalunya s’han vacunat 8.278 professionals de l’oficina de farmàcia, el que suposa que un 55,6% ha rebut la primera dosi.