Estàs aquí: Inici > Destacats > Els mitjans es fan ressò dels programes de salut en què participen les farmàcies

7 gener 2015

A l’últim mes de l’any els farmacèutics catalans han estat presents a diferents mitjans de comunicació. T’expliquem perquè:

Las boticas catalanas realizaron más de 9.000 pruebas para detectar VIH de forma precoz    ElGlobalnetMés de 9.000 proves a les farmàcies per detectar precoçment la infecció per VIH

Amb motiu del Dia Mundial de la Sida, el passat 1 de desembre anunciàvem que les farmàcies catalanes han realitzat més de 9.000 proves per detectar de manera precoç la infecció per VIH, entre les quals s’han detectat 94 casos positius. Aquest test ràpid, que va començar a utilitzar-se en algunes farmàcies de Barcelona el 2009, al desembre es va estendre a una vintena de farmàcies de Girona.

Alguns dels mitjans escrits que es van fer ressò de la notícia són La Vanguardia, el Diari de GironaEuropa Press,  ACNVilawebEl FarmacéuticoEl GlobalAbcCorreo Farmacéutico, Canarias7Acta Sanitaria i imFarmacias. A més,  RAC1, al programa 14/15, va recollir declaracions de Rafael Guayta, director de projectes i recerca del CCFC.

arbre clippingMés farmàcies implicades en la detecció precoç del càncer de còlon i recte

El programa de detecció precoç de càncer de còlon i recte, adreçat a la població amb més risc de patir aquest tipus de tumors: tots els homes i dones que tinguin entre 50 i 69 anys durant l’any en curs s’ha estès a la Garrotxa, al Ripollès i a Osona amb la participació de les farmàcies, tal com van recollir El Punt Avui, el Dirari de Girona o el Garrotxí.

Las farmacias se adaptan al cliente del siglo XXI   Cataluña   EL MUNDOServeis a la farmàcia

«Allò que ens caracteritzarà serà allò que depengui del nostre coneixement i, per tant, si millorem l’efecte del tractament d’una malaltia serem útils a la societat>>, assegura el president del Col·legi, Jordi de Dalmases, en un reportatge de El Mundo“Las farmacias se adaptan al cliente del siglo XXI”, sobre els serveis que ofereix la farmàcia a la societat. L’article també inclou declaracions del director de projectes i de recerca del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya, Rafael Guayta.

Tornem a denunciar el retard de l’Administració en el pagament dels medicaments

Cataluña vuelve a fallar en el pago a farmacias y ya les debe 230 millones   La Razón digitalCom hem anat fent els darrers mesos, el dia 5 vam denunciar un nou impagament per part de l’Administració, que tornava a acumular dos mesos de deute amb les farmàcies catalanes, xifra que ascendia a 230,4M€, equivalents a les factures dels medicaments dispensats els mesos de setembre i d’octubre. Alguns dels mitjans escrits que es van fer ressò de la notícia són: 20 minutos, Abc, Expansión, El Economista, La Vanguardia, Economía Digital, El Periódico, El Mundo, El Farmacéutico, imFarmacias, Redacción Médica, Acta Sanitaria, El Global, Correo Farmacéutico, Europa Press, La Razón i La Información.

A més, també denunciàvem que ens trobem davant un problema crònic perquè els pressupostos presentats per la Generalitat per a l’exercici del 2015, tot i contemplar-se un increment de l’1,01% respecte a la partida pressupostada l’any anterior, segueixen sent insuficients per  finançar els medicaments.

El 24 de novembre es van obrir les inscripcions del nou curs gratuït d’Àgora, el portal de formació online dels COF de Barcelona i Madrid, per al tractament del mal de gola des de la farmàcia comunitària.

Alguns dels mitjans que se’n van fer ressò són: imFarmacias, Farmaventas i Acta Sanitaria.

També en l’àmbit digital, el passat 4 de desembre el Col·legi va acollir la conferència “Best practices en projectes digitals del sector farmacèutic”, on referents de la indústria farmacèutica van explicar amb exemples pràctics projectes digitals duts a terme amb èxit.

Alguns dels mitjans que van recollir la notícia són imFarmacias i la revista Acofar.

Finalment, El Global va fer un recull dels desitjos de la farmàcia pel 2015, on inclou, entre d’altres, el del president del Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya i del COFB, Jordi de Dalmases.