Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Estadístiques col·legiats i oficines de farmàcia a Espanya

Estadístiques col·legiats i oficines de farmàcia a Espanya

16 maig 2014

Més de 45.000 farmacèutics ofereixen assistència sanitària a les 21.599 farmàcies integrades en el Sistema Nacional de Salut. Aquesta és una de les conclusions que recull l’estudi realitzat anualment pel Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacéuticos sobre estadístiques estatals, autonòmiques i provincials de col·legiats i oficines de farmàcia. A continuació repassem algunes de les dades de l’informe, corresponent a l’any 2013.

Quant als farmacèutics col·legiats a Espanya destaca:

col·legiats

Nombre de col·legiats per autonomia

• A data de 31 de desembre de 2013 a Espanya hi havia 66.657 farmacèutics col·legiats, 1.185 més que al 2012. Catalunya és la tercera amb un major nombre de col·legiats, per darrere de Madrid (11.269)  i Andalusia (11.151). (Veure gràfic)
  • El 71,2% dels col·legiats eren dones
  • El 79,3% del total es trobaven en actiu
  • 68,6% del total exercien en farmàcia comunitària.Les següents modalitats amb un major nombre eren Dermofarmàcia (14,1%), Alimentació (13,3%) i Ortopèdia (10,1%).

Pel que fa als resultats relacionats amb les oficines de farmàcia, s’han enregistrat aquestes dades:

• Durant el 2013 hi havien 21.559 farmàcies
  • El 36,4% estaven situades en capital de província i el 63,6% en municipis que no eren capital de província.
  • Hi havia una mitjana de 2,1 farmacèutics per oficina de farmàcia
  • Després de Navarra, amb 7 tancaments, Catalunya era la segona comunitat amb més nombre de farmàcies tancades, un total de 6.

Tota la informació la trobareu aquí: “Estadísticas de Colegiados y Farmacias Comunitarias 2013 del Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacéuticos”