Estàs aquí: Inici > Destacats > Farmàcies catalanes: les que més triguen a cobrar els medicaments que dispensen

Farmàcies catalanes: les que més triguen a cobrar els medicaments que dispensen

5 juny 2015

Les farmàcies catalanes són les que més triguen a cobrar els medicaments que dispensen. Mentre que a la resta de l’Estat la mitjana es troba en 22 dies, a Catalunya s’estan pagant a 90 dies. De fet, Catalunya i València són les dues úniques CC.AA. que segueixen patint retards en el pagament de les factures de medicaments per part de l’Administració.

Mentre que a València el retard és d’un mes, a Catalunya precisament avui, dia 5, es tornen a acumular 2 mesos de deute: a la factura d’abril que s’hauria d’haver fet efectiva el 5 de juny (112,7M€), es suma la que hi havia pendent del mes de març, que s’hauria d’haver pagat el 5 de maig (119,5M€), en total més de 232M€.

Si al llarg del mes de juny la Generalitat no paga a les farmàcies tal com ha alertat que podria passar degut als problemes de tresoreria, el 5 de juliol el deute superaria els 300 milions d’euros i s’acumularien 3 mesos de retard.

Davant aquesta situació, el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya i l’empresarial FEFAC segueixen reclamant que s’acabi amb els endarreriments en el pagament que pateixen els farmacèutics des de fa quatre anys i que el pagament dels medicaments sigui una prioritat per a les Administracions de la mateixa manera que ho és per als pacients.

Quan es paguen els medicaments a la resta de l’Estat?

mapa-retard-pagament

Els farmacèutics estan cobrant els medicaments a 90 dies, per què?

• Segons Concert signat amb l’Administració, els medicaments s’haurien de cobrar a 35 dies: dia 5 del mes següent a la dispensació (per exemple: els medicaments dispensats el mes de maig, s’haurien de cobrar el 5 de juliol)
  • Dies de retard segons la data que estableix el concert: 55 dies (el 5 de juny s’hauria de cobrar la factura dels medicaments dispensats al llarg del mes d’abril que, segons el circuit actual, es cobrarà el 30 de juliol. Del 5 juny a 30 juliol hi ha 55 dies)
  • Per tant, a Catalunya, la data de pagament real des de que es va dispensar el medicament és de 90 dies =35+55 (el 29 de maig els farmacèutics van cobrar els medicaments dispensats el mes de febrer, que s’haurien d’haver cobrat el dia 5 d’abril).

Més informació a la nota de premsa enviada als mitjans (via Sala de Premsa www.cofb.org)