Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Les farmàcies de Catalunya ja estan connectades al SEVeM, el nou sistema per prevenir la falsificació de medicaments

11 febrer 2019

Les farmàcies de Catalunya ja estan connectades al Sistema Espanyol de Verificació de Medicaments (SEVeM), que es va posar en marxa el passat 9 de febrer, en compliment de la normativa europea, per prevenir l’entrada de medicaments falsificats a la cadena de subministrament legal.

En què consisteix el nou sistema de verificació?

S’incorporen dos nous dispositius de seguretat que hauran de ser verificats i autenticats des de les farmàcies comunitàries en el moment de la dispensació:

• Identificador únic o codi bidimensional Datamatrix que identifica individualment l’envàs
  • Dispositiu contra manipulacions a l’embalatge exterior, que pot ser un segell o precinte que permet verificar visualment si l’envàs ha estat manipulat o no.

Les  farmàcies escanejaran el codi de cada envàs i es connectaran al repositori estatal, sincronitzat amb la plataforma europea. D’aquesta manera, es confirmarà que el producte que arriba al pacient és el mateix que va sortir de la planta de producció farmacèutica i la dispensació guanyarà en qualitat, eficiència i seguretat per l’usuari.

Les farmàcies de Catalunya ja estan connectades al Sistema Espanyol de Verificació de Medicaments (SEVeM). Font imatge: Portalfarma.

Sessions informatives sobre el SEVeM al COFB

Per tal d’explicar el funcionament del SEVeM i aclarir dubtes al voltant de la seva implementació, s’han organitzat diverses sessions adreçades a farmacèutics dels diferents àmbits d’exercici de la professió: farmàcia comunitària, distribució, indústria i hospitals.

El passat mes de novembre el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona va acollir diverses sessions informatives al voltant del SEVeM, que van tenir més de 1.300 inscrits, i van comptar, entre altres ponents, amb la directora general del SEVeM, María Ángeles Figuerola, i la directora del Departament Internacional del Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacéuticos (CGCOF), Sonia Ruiz.

Compromís amb la seguretat dels pacients

Des del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (CCFC) es posa en valor que, gràcies a aquest sistema, es contribueix a garantir encara més la seguretat i la qualitat pel pacient. Alhora, s’agraeix el treball realitzat, de forma conjunta, per part de tot el col·lectiu, ja que un cop més els farmacèutics han demostrat el seu compromís amb la seguretat dels pacients, implicant-se i esforçant-se, des dels diferents àmbits d’exercici de la professió, per posar en marxa aquest projecte tecnològic de forma coordinada.

Podeu consultar aquí la nota de premsa enviada als mitjans de comunicació.

Més informació sobre el SEVeM: