Estàs aquí: Inici > Destacats > Gener: Els cribratges de la COVID-19 a les farmàcies catalanes i la campanya #RaonsPerVacunarme, temes més destacats als mitjans

24 febrer 2021

Cribratges de la COVID-19 amb PCR d’automostra a les farmàcies catalanes

En una entrevista a Els Matins de TV3, el secretari de Salut Pública, Josep Maria Argimon, va parlar dels  cribratges de la COVID-19 amb PCR d’automostra a les farmàcies de Catalunya.  Arran aquesta intervenció, diversos mitjans van demanar una valoració per part dels representants dels farmacèutics catalans. En aquest sentit, Núria Bosch, vicepresidenta del COFB, va ser entrevistada al programa Tot es Mou de TV3, en què va explicar el funcionament del cribratge i va explicar les diferències en els tipus de tests per detectar la COVID-19; i també va realitzar declaracions al programa En Directe de Ràdio 4 i a Cope Catalunya.

En una altra entrevista a L’Hospitalet Televisió, Guillermo Bagaría, vocal d’Oficina de Farmàcia del COFB, va valorar positivament el cribratge pilot que s’havia realitzat al districte de Les Corts de Barcelona i la seva extensió a altres territoris, a més de remarcar el potencial de les farmàcies pel que fa a “apropar les eines de cribratge a la població perquè entre tots puguem tallar la cadena de transmissió del virus“.

#RaonsPerVacunarme: vídeo conjunt dels col·legis sanitaris per promoure la vacuna de la COVID-19

Els col·legis de professionals de l’àmbit de la salut de Catalunya es van unir amb l’objectiu de promoure la vacunació contra la Covid-19 entre els seus col·legiats a través d’un vídeo amb el lema #RaonsPerVacunarme.

El vídeo, en què apareixen tretze representants de nou professions -metges, infermeres, odontòlegs, farmacèutics, veterinaris, psicòlegs, fisioterapeutes, podòlegs i treballadores socials- fa una crida als professionals de la salut perquè es vacunin quan els arribi el seu torn. En aquest sentit, en una nota de premsa enviada als mitjans coincidint amb el llançament de la campanya, es va recalcar que els sanitaris, juguen un paper clau, ja que “no tan sols són els principals prescriptors de la vacunació, sinó que el seu comportament és un exemple per als ciutadans i és clau per consolidar la confiança en les vacunes”. Diferents mitjans, tant especialitzats com generalistes, se’n van fer ressò:  La Vanguardia, Médicos y Pacientes, El Periódico, Diari Més, Diari Ara, Diari de la Sanitat, Lleida.com, Social.cat, El Farmacéutico, La Guia de Reus i Catalunya Ràdio.

Balanç del 2020 de l’àrea formativa Àgora de Nutrició i Salut

A finals de gener es va enviar una nota de premsa als mitjans de comunicació fent balanç del 2020 de l’àrea formativa Àgora de Nutrició i Salut, impulsada pels Col·legis de Farmacèutics de Barcelona i Madrid -a través d’Àgora Sanitària- i Nestlé Health Science. La nota destaca el tancament del 2020 amb una valoració molt positiva per part dels farmacèutics: puntuen amb una mitjana de 8,7 punts les formacions del portal i més del 90% recomanaria la realització dels seus cursos. Alhora, destaca com a principal novetat del 2021 la campanya per a la promoció d’un envelliment saludable a la farmàcia comunitària. Se’n van fer ressò la Revista Acofar, Diariofarma, Acta Sanitaria i PM Farma.

El COFB com a font d’informació

Incidència de la grip

La incidència de la grip a Catalunya durant aquest hivern s’ha situat a un nivell molt inferior al d’anys anteriors. Les causes que ho expliquen són, per una banda, l’increment de la vacunació respecte a l’any passat i, per l’altra, les mesures de protecció de la COVID-19, que protegeixen també d’altres virus i malalties, com és en aquest cas la grip. En va parlar Marta Gento, vicetresorera del COFB, al programa Reset de Betevé, qui també va abordar com havia afectat aquesta situació als medicaments antigripals.

Mencions al COFB

Robatoris a les farmàcies de Mataró

A començaments del mes de gener, el TN Comarques de TV3 es va fer ressò en una peça de la manca de seguretat en algunes farmàcies de la ciutat de Mataró, ja que durant el 2020 s’hi havien produït atracaments i robatoris o intents de robatori nocturns. La peça va recollir que, coincidint amb els mesos de confinament, des del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona es va demanar ajuda als Mossos d’Esquadra perquè les farmàcies, com a serveis essencials, es van convertir en un dels pocs establiments oberts mentre els carrers estaven deserts.