Estàs aquí: Inici > INFARMA > Infarma Madrid 2016 reuneix 30.000 visitants professionals i 350 empreses i laboratoris

17 març 2016

infarma-madrid-2016 (1)Infarma, el Congrés i Saló farmacèutic que organitzen cada any els Col·legis de Farmacèutics de Madrid i Barcelona, alternant la seva seu entre les dues ciutats, i que compta amb la col·laboració d’Interalia, ha superat en un 15 per cent la participació registrada en l’anterior cita celebrada a Madrid el 2014.

Enguany, el certamen firal ha aconseguit atreure a 29.726 visitants professionals durant els tres dies de Fira, dels quals 3.250 són congressistes, 14.260 farmacèutics i 12.216 professionals dels sectors de farmàcia i indústria. Així mateix s’ha aconseguit un nou rècord d’espai firal a Ifema amb 26.000 metres quadrats contractats, així com d’expositors, amb una xifra de 350 empreses i laboratoris presents que han vist augmentades les operacions comercials durant Infarma.

Durant l’acte de cloenda, que va comptar amb la presència del viceconseller de Sanitat de la Comunitat de Madrid, Manuel Molina, i els presidents del Consejo General de Colegios Farmacéuticos, Jesús Aguilar, i dels Col·legis de Farmacèutics de Madrid i Barcelona, Luis González i Jordi de Dalmases, respectivament, tots els participants van ressaltar l’èxit de l’edició celebrada a Madrid i van reconèixer Infarma com el fòrum farmacèutic de referència a Espanya.

infarma-madrid-president-COFB

El president del COFB, Jordi de Dalmases, durant la seva intervenció a la cloenda

El president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, Jordi de Dalmases,  va expressar la seva satisfacció i agraïment pel desenvolupament del Congrés i “la utilitat d’aquesta iniciativa compartida que és Infarma”. De Dalmases va aprofitar l’acte per reclamar una vegada més el pagament a temps de les receptes a Catalunya i en altres comunitats, “una nova malaltia crònica que arrossega la farmàcia que és una injustícia que clama al cel”, va denunciar durant una intervenció en la qual va posar de manifest que “són milers els companys que s’estan deixant de costat per disputes polítiques”.

Per la seva banda, el president del Col·legi de Madrid, Luis González, va agrair l’alta participació de les empreses del sector, així com totes les iniciatives desplegades al llarg d’un Congrés que ha celebrat més de 70 conferències i taules rodones entorn dels reptes de la farmàcia. En la seva opinió, aquestes experiències demostren “el compromís de la professió amb la salut d’una població cada vegada més envellida, crònica i dependent, però també d’uns ciutadans que cada vegada més es preocupen pel seu benestar i busquen consell professional en la farmàcia”. González va tenir també paraules per recordar que “una farmàcia que no cobra les receptes que dispensa no és viable ni en el curt ni en el llarg termini”, en al·lusió a la difícil situació que travessen molts farmacèutics a Espanya.

infarma-madrid-2016

Acte de cloenda, d’esquerra a dreta: Luiz González (COFM), Manuel Molina (Sanitat), Jesús Aguilar (Consejo) i Jordi de Dalmases (COFB)

Jesús Aguilar, president del Consejo General de Colegios Farmacéuticos, també va destacar l’èxit de l’edició que es va tancar d’Infarma, “un referent per a tot el sector farmacèutic que demostra la vitalitat de l’oficina de farmàcia”, va apuntar. Aguilar va al·ludir al camí que el sector estan obrint cap a una farmàcia més assistencial. Finalment, el viceconseller de Sanitat, Manuel Molina, va subratllar que Infarma s’ha convertit “en un referent nacional i internacional i un punt de trobada anual del sector”. Molina va ressaltar la capacitat d’unir esforços dels dos col·legis, “un magnífic exemple de col·laboració que ha de ser destacat sempre però més en les actuals circumstàncies”. Molina va instar a treballar per “apropar, modernitzar, humanitzar i fer sostenible el sistema de salut, un objectiu on té cabuda el farmacèutic com a agent de salut”.

Infarma Barcelona 2017: 21, 22 i 23 de març de 2017.

Font: nota de premsa Infarma. Les podeu consultar totes en el següent enllaç.

Fotografies d’Infarma Madrid 2016

Vídeo resum d’Infarma Madrid 2016: