Estàs aquí: Inici > Destacats > Infarma Madrid 2020: Primer avanç del programa científic

Infarma Madrid 2020: Primer avanç del programa científic

3 gener 2020

Els pròxims 10, 11 i 12 de març se celebrarà al recinte firal d’Ifema, a Madrid, la 32a edició d’Infarma, el Congrés i Saló farmacèutic que organitzen els Col·legis Oficials de Farmacèutics de Barcelona i Madrid i Interalia. Dos dels objectius que s’ha marcat aquesta nova edició és reivindicar el consell professional del farmacèutic com a valor diferencial i representar la varietat i riquesa de modalitats de l’exercici professional.

El coordinador del Comitè Científic d’Infarma Madrid 2020, Luis Panadero Carlavilla, creu que els farmacèutics trobaran respostes pràctiques a moltes de les realitats que afronten en el seu dia a dia: “La professió està demostrant una gran capacitat de participació i de preocupació per tots els aspectes científics i tècnics que condicionen la seva activitat diària en les diferents modalitats d’exercici. Per això, hem dissenyat un ampli programa amb continguts que responguin als seus principals dubtes i inquietuds i que sigui eminentment pràctic”, explica el vicepresident tercer del COFM.

Avanç del programa científic

El programa científic d’Infarma Madrid 2020 -del qual se’n pot consultar un avanç a la web– incideix en el paper professional del farmacèutic i aborda les qüestions més candents del sector i de màxima actualitat, com el paper de la farmàcia rural com a element integrador del territori i de les persones que viuen a la denominada “Espanya buidada”; la necessitat d’abordar les demandes dels pacients a través d’una atenció més pròxima i humanitzada; el rol que han de jugar els professionals com uns dels grans influents dels ciutadans en l’ús dels medicaments, o les conseqüències que el Brexit pot tenir per a l’oficina de farmàcia.

Durant el Congrés, també es posarà l’accent en el paper de la distribució farmacèutica, tant per la banda dels desproveïments recurrents que pateixen les farmàcies com per la del tràfic il·lícit de medicaments i productes farmacèutics. Seguretat alimentària, infeccions de transmissió sexual, el nou catàleg d’ortopèdia, l’ús terapèutic del cànnabis, les teràpies avançades CAR-T, el desenvolupament de nous serveis farmacèutics en estreta col·laboració amb l’Administració, o iniciatives col·legials -com la recertificació o la Guia COFM- seran altres continguts que s’abordaran en diferents taules rodones de la mà d’experts del sector. Enguany, els continguts s’organitzaran de manera que tots els participants i congressistes tindran la possibilitat de participar en totes les conferències i taules rodones programades.

Imatge d'Infarma Barcelona 2019.

Imatge d’Infarma Barcelona 2019.

Activitats al voltant d’Infarma

Activitats com Infarmainnova, Exponews o Iniciatives d’èxit tindran continuïtat en aquesta nova edició, que potenciarà, a més, àrees de treball específiques per a ús dels professionals i congressistes, així com un espai per a la presentació de pòsters científics. En línia amb les últimes edicions celebrades a Barcelona i Madrid, Infarma Solidari promourà un programa d’activitats que tornarà a incidir en la necessitat de sumar esforços per recaptar fons al voltant d’una causa humanitària.