Estàs aquí: Inici > Destacats > Juny: la campanya “Atenció Pell 365”, la dispensació d’ibuprofèn i paracetamol i la cloenda de la XIV edició del MGOF, temes més destacats als mitjans

24 juliol 2019

Campanya “Atenció Pell 365”

El COFB ha llançat la campanya “Atenció Pell 365”, amb la qual pretén conscienciar la ciutadania sobre la importància de protegir-se la pell del sol durant tot l’any. Amb motiu del llançament de la campanya, a la qual hi participen més de 600 farmacèutics i farmacèutiques, es va difondre una nota de premsa que va tenir repercussió a mitjans  com El Farmacéutico, Diariofarma, La República, imFarmacias, VilaWeb, Farmaventas i Sanifax. També es va fer menció de la campanya al programa “Tot és possible” de RAC1 el 18 de juny (del minut 43’ 16’’ al 43’ 48’’), el 20 de juny (del minut 59’19’’ al 59’40’’), el 25 de juny (del minut 32’36’’ al 33’10’’) i el 27 de juny (del minut 29’46’’ al 30’13’’). El COFB també va publicar un article divulgatiu a l’Ara, La Vanguardia i El Periódico sobre els 6 aspectes clau que ha de conèixer la població per protegir-se correctament del sol.

Alhora, la campanya “Atenció Pell 365” va generar diferents entrevistes de ràdio. El programa “El Submarí” de Ràdio Terrassa va entrevistar la vicepresidenta del Col·legi, Núria Bosch. Per la seva banda, l’espai El Matí de Barcelona de betevé Ràdio va comptar amb la participació d’Eulàlia Mateu, membre de la Vocalia de Dermofarmàcia del COFB.

Mitjans: campanya Atenció Pell 365

Dispensació d’ibuprofèn i paracetamol

A finals de maig, els mitjans van començar a parlar sobre la dispensació amb recepta de paracetamol i ibuprofèn a les farmàcies i, al mes de juny, aquest tema va continuar sent notícia.  Així, Els Matins de TV3 i L’Informatiu de TVE van entrevistar Jordi Casas, secretari i responsable de la Comissió de Deontologia del COFB. La notícia també va tenir força repercussió a la ràdio, a on l’Informatiu Catalunya Migdia de Catalunya Ràdio (del minut 20’ 13’’ al 21’ 36’’) i el programa Aquí, amb Josep Cuní de la Cadena Ser van recollir també les declaracions de Jordi Casas. El programa El Far de La Xarxa va optar per entrevistar Maria Perelló, responsable del CIM del COFB (podcast del 31 de maig del minut 38’ 11’’ al 47’ 38’’).

Diaris com El País van destacar que Sanitat i farmacèutics neguen canvis en la venda d’ibuprofèn i paracetamol, amb informació facilitada pel COFB, mentre que Diari de Girona va mencionar el COFB i va centrar la informació en el fet que no es preveu cap afectació als ambulatoris a causa de la demanda de receptes.

Mitjans: venda ibuprofèn i paracetamol

Cloenda de la XIV edició de MGOF

El COFB va difondre una nota de premsa sobre la cloenda de la XIV edició del Màster en Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF). Diversos mitjans van publicar aquesta informació, posant de relleu la importància de la digitalització de les farmàcies. Farmaventas, Diariofarma, imFarmacias, Acta Sanitaria i Sanifax van ser alguns dels mitjans que van publicar aquest balanç de la darrera edició del MGOF.

Mitjans: cloenda MGOF

Desabastiment de medicaments

La problemàtica de desabastiment de medicaments a les farmàcies va generar una notícia a El Periódico de Catalunya. El mitjà va titular que Trankimazin, Maxalt i Tromalyt se situen entre els 160 fàrmacs amb problemes de subministrament i va parlar sobre aquest tema amb Maria Perelló, responsable del Centre d’Informació del Medicament del COFB.

Riscos de l’omeprazole

L’ús incorrecte que fan els usuaris de l’omeprazole van centrar l’article Els perills de l’omeprazole, el fals protector d’estómac, publicat al portal digital RAC1.cat i que va comptar amb les aportacions de Maria Perelló, responsable del Centre d’Informació del Medicament del COFB. També per parlar dels riscos d’aquest medicament, el programa Herrera Cope Catalunya i Andorra de la Cadena Cope va entrevistar la vicepresidenta del COFB, Núria Bosch (del minut 15’ 40’’ al 24’ 36’’).

El COFB com a font d’informació

Distribució farmacèutica

Correo Farmacéutico va informar sobre la jornada “Anàlisi de Riscos i Autoinspeccions en un magatzem de Distribució”, organitzada pel Consejo General de Colegios Farmacéuticos a Madrid. Aquest mitjà va subratllar el paper de la distribució per protegir al pacient i va citar les declaracions d’Ana Maria Culleré, vocal de distribució del COFB.

Automedicació

Els límits de l’automedicació va ser el tema central al voltant del qual va girar la tertúlia del programa “De boca a orella” de Ràdio 4, a on va participar Maria Perelló, responsable del Centre d’Informació del Medicament del COFB.

Jornada Red FoCo del Consejo

La I Jornada Red FoCo, constituïda per formadors dels col·legis de farmacèutics de tot l’Estat i organitzada pel Consejo General de Colegios Farmacéuticos, va comptar amb una àmplia repercussió als mitjans. A la trobada van participar Guillermo Bagaría, vicetresorer i responsable d’Atenció Farmacèutica del COFB, i Joan Francesc Mir, del Departament de Formació i Projectes del Col·legi. En van informar Correo Farmacéutico, Portalfarma i Redacción Médica.

Onada de calor

Amb la proximitat de l’estiu, la prevenció contra les possibles onades de calor va tornar a cobrar protagonisme. Així, la Cadena COPE a Catalunya va destacar que una bona hidratació podria evitar els cops de calor durant l’estiu i va entrevistar a Guillermo Bagaría, vicetresorer i responsable d’Atenció Farmacèutica del COFB.

Mitjans: Jornada Red FoCo

Mencions al COFB

Premis iDermo

Farmaventas va informar sobre la gala de lliurament dels VI Premis iDermo 2019 a Barcelona a les millors marques dermocosmètiques i OTC. A l’article, es va fer menció a Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del Col·legi, com a membre del jurat de la categoria d’Innovació dels guardons.