Estàs aquí: Inici > Destacats > L’Administració dobla el seu deute amb les farmàcies

L’Administració dobla el seu deute amb les farmàcies

6 octubre 2014

L’Administració porta dos mesos sense pagar els medicaments que es dispensen a les farmàcies catalanes. Concretament es tracta de la factura dels fàrmacs dispensats el mes de juliol, que s’hauria d’haver cobrat el passat dia 5 de setembre i que ascendia a 119,7 milions d’euros, i la de l’agost (101,2M€), que s’hauria d’haver cobrat avui, tal i com marca el Concert vigent amb el CatSalut. Tot i els compromisos adquirits pel Govern per escrit el passat mes de juny, quan va afirmar que “seguirien pagant, via FLA o tresoreria pròpia, de forma regular les factures mensuals. I si es produeix una nova ampliació del FLA abans d’acabar l’any podrem reduir encara més aquest termini”, el deute, en lloc de reduir-se, s’ha duplicat.

Aquesta situació s’agreuja quan, a hores d’ara, l’Administració encara no ha fet arribar el calendari de pagaments que es continua demanant des del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya i l’empresarial FEFAC. El fet que la Generalitat acumuli dos mesos de retard en el pagament dels medicaments i no aclareixi quin serà l’escenari d’aquí a finals d’any deixa a la farmàcia en un punt de total incertesa i angoixa.

Els representants dels farmacèutics coincideixen en qualificar d’inadmissible que els governs incompleixin les seves obligacions de pagament, encara més en àmbits de vital importància, com és el de l’accés als medicaments. Demanen responsabilitat i previsió a la classe política i que no s’utilitzi als proveïdors per finançar-se caient en un absolut abús de poder i més tenint en compte que l’Administració pot finançar-se amb uns interessos molt inferiors als que poden optar els col·lectius als quals deixen de pagar.

Per tal de garantir un calendari de pagaments fins a finals d’any, el CCFC i la FEFAC continuen negociant amb la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor i amb els responsables del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques i de la Delegació del Govern a Catalunya.

Per a més informació, consulta la nota de premsa al web insitucional del Col·legi (www.cofb.org).