Estàs aquí: Inici > Món col·legial > L’art de viure, al Col·legi: inscriu-te als tallers

L’art de viure, al Col·legi: inscriu-te als tallers

8 març 2017

El Col·legi acull la cinquena edició dels tallers teòrics i pràctics emmarcats dins de l’apartat “L’art de viure al Col·legi”. Els tallers estan oberts a col·legiats, familiars i amics. La inscripció és gratuïta per als col·legiats però és imprescindible inscriure’s perquè les places són limitades.

taller5Conflictes interns, l’art de resoldre’ls
Quan? Dijous, 16 de març de 2017 de 14 a 16 hores

El Dr. Charles J. Spezzano ens il·lustra sobre la naturalesa dels conflictes interns i les conseqüències que comporten:

‘Ens fa posar malalts continuar fent allò que no volem. Sovint ens emmalalteix físicament. De fet, a mesura que va passant el temps, cada vegada estic més convençut que quan algú presenta molèsties físiques cròniques i no identificables, la millor pregunta que se li pot formular és:

-Què fa a la seva vida que no vol fer?
La segona millor pregunta és:
-Què és el que somia fer però mai no ho intenta seriosament?

Aquesta és la millor definició que conec per a la malaltia de l’ànima. Potser voldríem no experimentar aquesta sensació quan fem el que no volem o ens abstenim de fer realitat els nostres somnis. Si no fos així, podríem dedicar-nos a acumular diners sense haver de carregar amb les conseqüències, podríem fer ‘allò que toca’ sense haver de carregar amb la sensació que ens rosega les entranyes i el cor, i podríem fer feliç molta gent sense emmalaltir. Però la cosa no funciona ben bé així’.

Al taller, es presentaran pautes per resoldre els conflictes interns i retrobar l’harmonia i la serenor merescudes.

taller6Superwoman, no gràcies!
Quan? Dijous, 20 d’abril de 2017, de 14 a 16 hores

Les dones continuen assumint la major part de les feines de la llar. Encara avui, el treball domèstic recau majoritàriament en les dones i fa que es mantingui un model d’especialització per sexe, ja que el 54% de les dones fa gairebé totes les feines de la llar en comparació a només un 3% en el cas dels homes, segons l’informe IDESCAT. Canviar de model és absolutament necessari i possible.

Al taller, s’explicarà com es pot adoptar un model per promoure la corresponsabilitat en la gestió de la llar entre tots els membres de la família i alliberar les dones de la sobrecàrrega que representa assumir la gestió de tota la intendència domèstica en solitari.

taller78 mites que intoxiquen la relació amb la parella
Quan? Dijous, 18 de maig de 2017 de 14 a 16 hores

Més de la meitat de les parelles es desfà a curt o mitjà termini. I l’altra meitat, com s’ho fan per preservar la parella? La convivència en parella presenta una gran complexitat i són variades les causes que la poden fer fracassar. Considerar que la relació de parella ha de ser d’una certa manera i constatar que no ho és, fa entrar en la frustració per la porta gran i la frustració minarà implacablement la relació de parella.

Hi ha molts mites sobre com ha de ser una relació de parella modèlica. Al taller, es veuran alguns dels mites més habituals, s’intentarà immunitzar als assistents de caure als paranys i es contribuirà a fer que conviure en parella sigui una font de satisfaccions.

INSCRIU-TE (via cofb.org, el nostre web institucional)

taller8Com superar la por a volar
Dijous, 15 de juny de 2017, de 14 a 16 hores

Al voltant d’un 6% de persones té fòbia a viatjar en avió, el 94% restant els fa un cert respecte que els pot generar un determinat nivell d’ansietat, encara que les probabilitats de patir un accident de cotxe o un accident domèstic són molt superiors a la probabilitat de patir un accident d’avió.

Al taller, es repassarà un seguit de consells senzills que poden ajudar a retrobar la serenor, a gaudir del viatge i, fins i tot, pautes per aconseguir agafar el son en ple vol.

INSCRIU-TE (via cofb.org, el nostre web institucional)

Aquests tallers són possibles gràcies a la col·laboració desinteressada de Sophia Blasco, assessora i coach, que ajudarà a millorar harmònicament la convivència amb nosaltres mateixos i amb el món, a viure en coherència amb els nostres valors, a desenvolupar la personalitat pròpia i a gestionar el nostre estat d’ànim, és a dir allò que són els fonaments de benestar emocional, amb l’objectiu de desenvolupar un estil de vida saludable que ens proporcioni beneficis de salut i de qualitat de vida.

INSCRIPCIONS

• Col·legiats i precol·legiats. Gratuïta, però és imprescindible inscriure’s a www.cofb.net
  •  No col·legiats: 15 euros cada sessió, inscripcions a www.cofb.org

Per saber-ne més: www.coachingpersonal.cat