Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > L’associació Acció Psoriasi celebra els seus 25 anys al COFB

L’associació Acció Psoriasi celebra els seus 25 anys al COFB

25 juny 2018

El passat 7 de juny es va celebrar al Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB) la XXII Jornada de psoriasi i artritis psoriàsica, en el marc de la celebració del vint-i-cinquè aniversari de l’associació Acció Psoriasi. L’esdeveniment va comptar amb la presència de membres de COFB com la vicepresidenta, Núria Bosch i la vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris, Marta Alcalde. D’altra banda, la celebració va reunir professionals sanitaris, pacients i membres de l’administració i va abordar diversos temes d’actualitat, a més de donar veu als pacients de l’associació perquè expliquessin la seva experiència amb la malaltia.

Santiago Alfonso, director d’Acció Psoriasi, en un moment de la celebració dels 25 anys d'aquesta associació de pacients.

Santiago Alfonso, director d’Acció Psoriasi, en un moment de la celebració dels 25 anys d’aquesta associació de pacients.

La presentació va posar de manifest la tasca feta des de l’associació al llarg d’aquests 25 anys, amb l’objectiu de donar resposta a les preocupacions dels malalts i familiars, donar a conèixer la psoriasi al conjunt de la societat i disminuir el grau d’estigmatització que, moltes vegades, s’acostuma a associar a les persones que la pateixen. Així mateix, també es van tractar diversos temes rellevants com la importància de tenir uns bons hàbits de salut, els tractaments que existeixen actualment per a la psoriasi i l’artritis psoriàsica, l’impacte emocional de la malaltia o com aplicar els medicaments tòpics.

6 ponències al voltant de la psoriasi

La inauguració de la jornada va anar a càrrec de Núria Bosch, vicepresidenta del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, Ramón Pujol, president de la secció catalana de l’Acadèmia Espanyola de Dermatologia i Venerologia (AEDV), Jaume Juncosa, president d’Acció Psoriasi i Yolanda Lejardi, coordinadora de Participació Social del Departament de Salut.

La vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, Marta Alcalde, durant un moment de l'acte.

La vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, Marta Alcalde, durant un moment de l’acte.

L’acte va incloure 6 ponències al voltant de la psoriasi. La Dra. Marta Ferran, dermatòloga de l’Hospital del Mar, va fer referència a les novetats en el tractament de la psoriasi; la Dra. Mar Ballester, metgessa d’Atenció Primària i membre de CAMFIC, va parlar de la importància dels hàbits de salut; Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB va tractar l’aplicació dels tractaments tòpics; Marc Fortes, infermer del Col·legi Oficial d’Infermeria de Barcelona va presentar la ponència titulada “Saber més per viure millor. Infermera Virtual, el teu portal de salut”; Sandra Ros, psicòloga de l’Hospital Sant Pau va exposar l’impacte emocional de la psoriasi i l’artritis psoriàsica i, finalment, Montse Ginés i Juan José Fernández, membres d’Acció Psoriasi van explicar com es viu la psoriasi i l’artritis psoriàsica en primera persona.

Commemoració dels 25 anys de l’Associació

Al final de l’esdeveniment, la Sra. Juana del Molino (fundadora de l’associació) va rebre una placa commemorativa dels 25 anys d’Acció Psoriasi, en reconeixement a la seva feina i als anys de dedicació. Aquesta jornada va ser l’inici d’una sèrie d’actes que tindran lloc al llarg de l’any per commemorar els 25 anys d’Acció Psoriasi. L’associació també treballa en la renovació del seu logotip, la publicació d’un nou Manual del Pacient i el llançament  d’una nova web d’artritis psoriàsica.
Acció Psoriasi és una associació sense ànim de lucre, nascuda a Barcelona, que està formada pels afectats de psoriasi, artritis psoriàsica i els seus familiars. Els seus objectius principals són facilitar informació i donar suport als afectats per contribuir a la millora de la seva qualitat de vida.