Estàs aquí: Inici > Destacats > Les farmàcies catalanes estudien monitoritzar a pacients crònics

Les farmàcies catalanes estudien monitoritzar a pacients crònics

28 agost 2013

El Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (CCFC) i el CatSalut estan definint un pla pilot per poder fer un seguiment des de les farmàcies de l’evolució de pacients crònics complexos. Es tracta de pacients amb un historial de freqüents ingressos hospitalaris, que pateixen patologies simultànies i amb una adherència a les teràpies que no és òptima. El metge d’atenció primària serà qui, si ho veu oportú, derivarà al pacient a la seva farmàcia de referència.

spdEl paper del farmacèutic es centrarà en realitzar el seguiment farmacoterapèutic per controlar que la medicació es pren adequadament i en la preparació de sistemes personalitzats de dosificació (SPD). Els farmacèutics que hi participin estaran autoritzats per prestar aquest servei i es formaran en l’atenció a aquest tipus de pacients complexos.

Pilar Gascón, secretària del Consell i també vocal d’Investigació i Docència del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, ha comentat que la prova pilot segueix en la línia de l’objectiu per part del col·lectiu de “fer noves actuacions professionals fonamentades en el coneixement dels medicaments del farmacèutic per tal que els pacients obtinguin el màxim benefici dels tractaments que segueixen”.

La prova pilot per comprovar la viabilitat del projecte s’iniciarà previsiblement abans de finalitzar l’any 2013.