Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Les farmàcies de Barcelona ciutat també fan la prova per detectar la infecció per VIH de forma precoç

10 març 2015

La detecció precoç de VIH pot millorar excepcionalment el seu pronòstic. Si l’1 de desembre, en el marc del Dia Mundial de la Sida, explicàvem que les farmàcies catalanes han realitzat més de 9.000 proves per detectar la infecció per VIH de forma precoç mitjançant el test ràpid, després de sis anys d’història, aquest servei ha arribat també a les farmàcies de Barcelona ciutat. Així ho han decidit el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya i el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, el CatSalut i les Agències de Salut Pública de Catalunya i Barcelona, que tenen com a principal objectiu aconseguir que la prova sigui més accessible per al conjunt de la ciutadania.

Adhesiu OF

Adhesiu que indentifica a les farmàcies que realitzen la prova

La prova es podrà realitzar a 36 farmàcies repartides entre els 10 districtes de Barcelona, que es podran identificar gràcies a un distintiu o bé consultant aquest llistat. El criteri per seleccionar la ubicació ha estat garantir la màxima cobertura possible i el nombre de farmàcies per districte s’ha decidit en base a criteris epidemiològics. Gràcies a aquesta nova ampliació, el nombre de farmàcies catalanes que ofereixen el servei ascendeix a 120 a tot Catalunya. Els bons resultats obtinguts durant aquest temps ha estat un dels motius pels quals s’ha decidit ampliar l’abast del servei. En aquests sis anys s’han realitzat gairebé 10.000 proves a les farmàcies, de les quals un 1% han resultat reactives.

• Des que el programa va començar al 2009 a Catalunya ja s’han realitzat gairebé 10.000 proves, de les quals un 1% han resultat reactives
  • 120 farmàcies ofereixen aquest servei a tot el territori

Com funciona?prova-sida-farmacies
La prova, que consisteix en una petita punció al dit per extreure sang i en vint minuts determina si el resultat és reactiu o no, està cofinançada parcialment pel Departament de Salut i té un cost de 10€ per l’usuari. En cas que sigui reactiu, es deriva el pacient al centre hospitalari de referència per realitzar la confirmació del resultat. El procediment utilitzat explica per què la proximitat, l’anonimat, la senzillesa, la rapidesa en conèixer el resultat i la facilitat de derivació als centres és el que més valoren els ciutadans sobre aquest servei.

Consulta la nota de premsa (via www.cofb.org).