Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Línies estratègiques del Pla de salut: implicacions per a la farmàcia comunitària

27 febrer 2014

cofb.140213-32El Pla de Salut 2011-2015 és un document estratègic que articula la reforma del sistema sanitari i comporta la implicació del farmacèutic en part de les seves línies estratègiques, alhora que marca la necessitat d’afrontar el repte estructural  de la cronicitat, amb una estratègia de canvi integral en el model assistencial. D’aquestes premisses parteix el curs que acull el Col·legi anomenat “Les línies estratègiques del Pla de Salut: implicacions per a la farmàcia comunitària”. Coordinat per Mercè Barau, vocal de la Junta de Govern del COFB, les sessions persegueixen l’objectiu de revisar els principals grups estratègics per formar els farmacèutics en les funcions assistencials que poden fer des de l’oficina de farmàcia.

El document es fonamenta en tres eixos: donar resposta a les noves necessitats socials, establir els objectius de salut a assolir i concretar les accions prioritàries a dur a terme per afrontar les necessitats detectades, com ara els hàbits de vida poc saludables que comporten l’aparició de malalties com la diabetis, el càncer, l’MPOC i la insuficiència cardíaca i respiratòria.

Cada tema s’imparteix en dues sessions (una teòrica i l’altra de taller), excepte l’última que és una sessió única. El tema escollit per la primera classe, que va tenir lloc el 13 de febrer, va ser el tractament  de la malaltia pulmonar obstructiva crònica (MPOC) i el proper 13 de març els alumnes assistiran a un taller de maneig d’inhaladors. Els altres temes que s’abordaran seran la diabetis (8 de maig), un taller d’insulinització (12 de juny), la insuficiència cardíaca a l’atenció primària (19 de juny), taller d’AMPA/MAPA (3 de juliol) i una sessió final sobre cronicitat a Catalunya (18 de setembre).

El curs, patrocinat per Esteve, està adreçat a farmacèutics d’oficina de farmàcia familiaritzats amb els conceptes d’atenció farmacèutica o bé que formen part d’algun programa d’atenció farmacèutica, com ara el FarmaEPOC o el test ràpid de detecció de VIH.

El professorat que participa en aquestes sessions és el següent:

• Mariano De la Figuera, grup de treball d’hipertensió arterial de la CAMFiC
  •  Xavier Flor, grup de treball de malalties respiratòries de la CAMFiC
  • Sònia Fuentes, grup de treball de malalties del cor de la CAMFiC
  • Manel Mata, grup de treball de GEDAPS (Grup d’Estudi sobre Diabetis a l’APS)
  • Sonia Pérez, metge de la Direcció d’Atenció Primària del CIS, Cotxeres
Amb el patrocini de: