Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Llets infantils, les claus per alimentar el nadó

Llets infantils, les claus per alimentar el nadó

19 febrer 2014

Segons un estudi de la publicació mèdica JAMA Pediatrics publicat al juliol de 2013, alimentar els nens de forma prolongada amb el pit de les mares  influeix positivament en el seu desenvolupament cognitiu. Aquest és un dels molts avantatges que ofereix la lactància materna, un aliment capaç d’aportar els nutrients indispensables i en la quantitat adequada al ritme de creixement de l’infant, d’enfortir el seu sistema immunològic i que també té beneficis per a la mare, com ara menys risc de patir càncer de pit. No obstant això, quan la lactància materna no és l’opció escollida, s’ha de conèixer amb quines fórmules infantils s’ha de nodrir el nadó.

Donar resposta a aquestes qüestions ha estat l’objectiu del taller de llets infantils que ha acollit el Col·legi de l’11 al 13 de febrer  i que ha estat coordinat per Anna Bach, vocal d’Alimentació i Nutrició. Els alumnes, mitjançant sessions teoricopràctiques impartides per Dámaso Infante, cap de la Unitat de Gastroenterologia i Nutrició de l’Hospital General de Catalunya, han aprofundit el seu coneixement sobre les necessitats nutricionals del lactant, han repassat els avantatges de la lactància natural enfront l’artificial, han après les diferents composicions de les formules artificials que hi ha al mercat i han valorat les situacions especials per ajudar i aconsellar la llet idònia.

Durant les tres classes, patrocinades per Hero Baby, s’ha evidenciat que en els primers anys de vida la nutrició és fonamental per aconseguir el desenvolupament físic i morfològic del nadó, i també ha quedat demostrat que és un factor decisiu en la salut de l’individu a curt i llarg termini.

Amb el patrocini de:
hero