Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Neix la primera Guia d’Actuació Farmacèutica en mal de gola

Neix la primera Guia d’Actuació Farmacèutica en mal de gola

12 març 2014

mal de gola“El mal de gola que tinc és d’origen víric o bacterià?”. Gràcies a la primera Guia d’Actuació farmacèutica en mal de gola el farmacèutic podrà augmentar l’efectivitat i eficiència de la seva actuació en aquesta patologia, que és una de les consultes més freqüents a la farmàcia comunitària i als centres d’atenció primària. El document, editat pel Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya, ha estat possible gràcies a la col·laboració de societats científiques de l’àmbit mèdic –CAMFiC-, farmacèutic -SEFAC_Catalunya-, associació empresarial –FEFAC- i l’empara del Departament de Salut.

L’actuació del farmacèutic que recull la guia es basa en un arbre de decisió que contempla el cribatge de la infecció per estreptococ beta-hemolític en aquelles persones susceptibles de patir un origen bacterià del seu quadre. D’aquesta forma, el farmacèutic també podrà identificar més fàcilment en quins casos la infecció és causada per un virus, que acostuma a ser el  80% de les vegades, i evitar així la prescripció innecessària d’antibiòtics.

Amb la publicació d’aquest protocol d’actuació farmacèutica es vol augmentar la capacitat de resolució del farmacèutic comunitari davant de símptomes de baixa i molt baixa complexitat, en el marc estratègic del nou model de farmàcia assistencial que es pretén a Catalunya. L’acció s’engloba dins l’escenari dels projectes del Pla de Salut, amb l’objectiu d’integrar la tasca del farmacèutic comunitari en el contínuum assistencial de manera coordinada amb els professionals dels equips d’atenció primària.

Aquí podeu consultar la nota de premsa.