Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Nova edició dels tallers de finances personals

Nova edició dels tallers de finances personals

14 octubre 2015
taller-finances-tardor-2015 (1)

Joan Calduch, tresorer del COFB (a l’esquerra de la imatge), va presentar la sessió

Després de l’èxit de la passada edició al mes de març, el Col·legi ha tornat a programar sessions dels “Tallers d’introducció a les finances personals: planificant un gran viatge” els dies 29 de setembre, 6 i 13 octubre.

Aquest projecte d’educació financera de la EFPA (European Financial Planning Association) vol transmetre els coneixements per saber com planificar les finances personals, tenint en compte totes les possibles variables vitals i financeres, i donar a conèixer les eines que poden ajudar a augmentar la capacitat financera personal. Promoure l’educació financera és un dels grans objectius que persegueix EFPA Espanya i pel qual ha engegat el projecte ‘Educació Financera per als ciutadans’, una iniciativa pionera per promoure l’educació i la cultura financera dels ciutadans.

taller-finances-tardor-2015 (2)

Esther Soler i Ramón Esmarats impartint classe en la segona edició dels tallers de finances personals que ha acollit el Col·legi

El programa, va tractar els següents punts d’interès:

• Determinació d’objectius i punt de partida. Visió vital/visió financera; el gran viatge: planificació financera personal; i primera etapa: on sóc? (balanç familiar, el pressupost i el control de despeses)
  • Segona etapa: els preparatius abans del viatge. Seguretat per mi i els meus, el fons d’emergència i els coneixements financers bàsics.
  • Tercera etapa: quan em costarà?, per exemple: la jubilació. Endeutament; comprar o llogar: visió vital/visió financers; diners, renda fixa o renda variable?
  • Quarta etapa: quin mitjà de transport utilitzaré? Possibilitat de tractar amb un assessor quines són les preguntes que més l’interessen a l’alumne en funció de la seva situació i necessitats, prèviament analitzades.
Us interessa el tema? Al següent vídeo teniu més informació dels tallers de finances personals, tant de professors voluntaris com d’alumnes que ja els han cursat:

El segon grup dels tallers tindrà classe els dies 4, 11 i 18 de novembre i el tercer, el 9, 14 i 16 de desembre del 2015.

Amb la col·laboració de:

efpaLa EFPA és una associació d’assessors i planificadors financers patrimonials que vol ajudar a millorar les capacitats financeres de la societat amb formació i projectes d’educació financera.