Estàs aquí: Inici > Destacats > Ostomies: nova edició del taller adreçat a farmacèutics

Ostomies: nova edició del taller adreçat a farmacèutics

4 novembre 2020

El passat 21 d’octubre va tenir lloc al Col·legi de Farmacèutics de Barcelona una nova edició del taller d’ostomies, que enguany es va plantejar en dues modalitats: presencial i virtual a través de la plataforma Zoom. La formació, coordinada per Elena Palau, vocal d’Ortopèdia del Col·legi, va impartir-la Teresa Poca, infermera estomaterapeuta i supervisora de Servei de Cirurgia de l’Hospital de Barcelona.

La formació va constar d'una part teòrica i d'una part pràctica.

La formació va constar d’una part teòrica i d’una part pràctica.

A través de sessions teòriques i una demostració pràctica, la formació tenia per objectius donar a conèixer què és i com funciona una ostomia, conèixer el material específic per tenir cura de l’estoma i els beneficis de la irrigació per colostomia.

Concretament, el programa va incloure els temes següents: classificació de les ostomies, causes més freqüents, material necessari per tenir-ne cura, complicacions principals, preparació mecànica del còlon, sistemes continents, taller teòric i pràctic d’irrigació per colostomia i resolució de casos pràctics relacionats amb les temàtiques impartides.

Què és una ostomia?

Una ostomia és una derivació quirúrgica de l’aparell digestiu o de l’aparell urinari perquè el pacient pugui eliminar els residus que l’organisme genera per una via diferent de la natural quan no és possible fer-ho pel conducte normal. La persona que en porta una incorporada necessita un material específic per fer el manteniment diari de l’estoma.

Teresa Poca, infermera estomaterapeuta i supervisora de Servei de Cirurgia de l'Hospital de Barcelona, en un moment de la formació.

Teresa Poca, infermera estomaterapeuta i supervisora de Servei de Cirurgia de l’Hospital de Barcelona, en un moment de la formació.

La formació estava especialment indicada per proporcionar als farmacèutics assistents eines per oferir ajuda als pacients per tal que entenguin que ajustar correctament la bossa és prioritari per mantenir una pell sana al voltant de l’estoma i que, a vegades, els accessoris poden ser el millor recurs per tal de prolongar el temps d’ús de la làmina o a impedir que es produeixin fugues.

Amb el patrocini de: