Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Posada al dia en gestió de bibliografia: Mendeley

Posada al dia en gestió de bibliografia: Mendeley

30 gener 2019

El passat 21 de gener es va realitzar el curs “Gestió de bibliografia: Mendeley“, activitat organitzada pel Col·legi conjuntament amb la Societat Catalana de Farmàcia Clínica (SCFC) amb l’objectiu de conèixer els avantatges i el funcionament del gestor de referències bibliogràfiques, Mendeley.

Elia Almazán, documentalista especialitzada en gestió de la informació i en fonts d’informació biomèdica, va impartir aquesta formació, la qual ha estat coordinada per la Cristina Roure, vocal d’Hospitals del COFB i presidenta de la Societat Catalana de Farmàcia, i la Roser Vallès, vocal d’Atenció Primària del COFB.

Gestió de bibliografia: Mendeley

El curs es va centrar en explicacions teòriques i exercicis pràctics amb el gestor de referències bibliogràfiques Mendeley per tal que els assistents (farmacèutics d’hospitals, d’atenció primària i de l’administració sanitària) siguin capaços de seleccionar, recopilar i organitzar les publicacions més adequades a les seves necessitats utilitzant aquest gestor.

Pel que fa a la part pràctica, per tal de familiaritzar-se amb el programa, els participants van instal·lar-lo, fer captures de referències bibliogràfiques per tal de crear una bibliografia, així com crear i consultar col·leccions online i sincronitzar els equips de treball (PC, portàtil i tablet).

Elia Almazán en un moment de la presentació del curs en “Gestió Bibliogràfica: Mendeley”, celebrat al COFB.

Valoració de la sessió

Maria Perelló, cap del Centre d’Informació del Medicament del COFB, valora com a alumna del curs que el programa Mendeley li ha permès conèixer les funcionalitats que ofereix i la seva aplicació pràctica.

A més, remarca que, donat que “realitzar una memòria o un article científic requereix documentar-se i fer una extensa cerca bibliogràfica, tenir un programa com Mendeley agilitza molt la recopilació de fonts d’informació i la seva posterior revisió.”

Un dels avantatges pel que fa a l’ús del programa, “és que permet capturar dades d’un article mentre estàs fent una cerca en línia, organitzar tots els documents, ordenar per diferents criteris (autor, any, revista…) i a més a més, destaca possibles duplicats que hagis acumulat a la base de dades”.

En conjunt, Perelló també va destacar com a punts positius “la interfase que és senzilla, amigable i intuïtiva i que és un programa gratuït“.

Amb el patrocini de: