Estàs aquí: Inici > Destacats > Presentació de la nova formació del COFB i anefp sobre processos de venda i consell actiu, amb la conferència “El nou consumidor en l’era digital”

26 juliol 2019

El passat 26 de juny el COFB va acollir la conferència “El nou consumidor en l’era digital. Un nou model de relació amb un consumidor informat i còmplice” a càrrec de Pau Virgili, expert en noves tecnologies i màrqueting i col·laborador acadèmic del Departament de Marketing d’ESADE.

En el marc de l’acte -que va comptar amb la presència d’Aina Surroca, vocal de la Junta de Govern del COFB i responsable de la Comissió Delegada de Formació Continuada i de Maite López-Gil, directora de l’àrea internacional de l’Asociación para el Autocuidado de la Salud (anefp)– es va presentar un nou programa formatiu, impulsat pel COFB i anefp, sobre processos de venda i consell actiu que s’impartirà el curs vinent. L’objectiu d’aquesta formació és contribuir a l’adaptació de l’oficina de farmàcia als nous models de relació amb els consumidors.

Presentació de la nova formació del COFB i anefp

Les encarregades de presentar la formació van ser Cristina Rodríguez, cap del Departament de Formació i Desenvolupament Professional del Col·legi; i les farmacèutiques Anna Gil, consultora operativa freelance, màster en International Retail per la UPF i  formadora del curs; i Patrícia Pons, que va cursar l’any passat la formació i va exposar als assistents la seva experiència. Totes elles van aprofundir en les característiques d’aquesta nova formació, que permetrà als farmacèutics que decideixin cursar-la desenvolupar processos de venda i consell actiu de qualitat, situant el client al centre.

Cristina Rodríguez, cap del Departament de Formació i Desenvolupament Professional del COFB, durant la presentació de la nova formació.

I és que actualment el sector de la salut viu un moment de molta transformació: models nous de relació professionals sanitaris/pacients, canvis  en els hàbits de compra i consum i la irrupció de nous operadors de retail amb models de negoci digitals.

Aquests factors situen les oficines de farmàcia en un entorn complex. Per adaptar-se amb èxit a aquestes noves regles del joc, l’oficina de farmàcia ha de reforçar el consell actiu, característica intrínseca que marca la diferència amb els seus competidors.

Informació pràctica del curs

El programa formatiu 2019-2020 tindrà dues edicions del curs “Processos de venda i consell actiu: les necessitats del client com a punt de partida”, amb inicis previstos a l’octubre i gener. Cada edició constarà d’una sessió teòrica (presencial), 4 sessions pràctiques (presencials) i 3 sessions Webinar. En total, 24 hores lectives que es distribueixen en:

• Una sessió teòrica presencial de 5 hores
  • Quatre sessions pràctiques presencials de 4 hores cadascuna, utilitzant la tècnica del role play o teatralització
  • Tres sessions d’1 hora -que es podran seguir de forma presencial o a distància mitjançant Webinar- per consolidar l’aprenentatge i aclarir dubtes relacionats amb l’aplicació de coneixements.

Més informació sobre dates, horaris de les 2 edicions i inscripcions aquí (exclusiu col·legiats).

Conferència “El nou consumidor en l’era digital”

Pau Virgili va centrar la seva conferència en la nova manera de relacionar-se amb els consumidors, el tema central de la formació que proposen el COFB i l’anefp. Des del seu punt de vista, en l’era digital, el consumidor es transforma tant al llarg del procés de compra com en la seva relació amb les empreses. Segons Virgili, passem d’un consum irracional a un de més racional, en què la informació procedent de la família i dels amics i les crítiques dels altres consumidors són més rellevants que el que diguin els experts. Actualment, si un consumidor vol saber si un producte funciona, ho busca a internet. I és que en paraules del professor d’ESADE l’ecosistema digital ha provocat dos canvis significatius: s’han multiplicat els escenaris pels quals transiten els usuaris i les interaccions de la marca es poden mesurar.

Un moment de la conferència de Pau Virgili, expert en noves tecnologies i màrqueting, acompanyat d'Aina Surroca, vocal del COFB i responsable de la Comissió Delegada de Formació continuada i de Maite López-Gil, directora de l'àrea internacional d'anefp.

Un moment de la conferència de Pau Virgili, expert en noves tecnologies i màrqueting, acompanyat d’Aina Surroca, vocal del COFB i responsable de la Comissió Delegada de Formació continuada i de Maite López-Gil, directora de l’àrea internacional d’anefp.

Revolució tecnològica

Virgili també va fer una reflexió al voltant dels mites que acompanyen la revolució tecnològica. Per ell no cal ser al mitjà digital si no ho considerem rellevant, delegar la gestió de xarxes socials als més joves no és cap garantia d’èxit i en l’àmbit digital no tot és canvi, sinó que hi ha unes regles que sempre continuen funcionant.  Per ell, doncs, és fonamental entendre què hi ha ara i aquí (centrar-se en el present), quines són les noves estratègies del màrqueting i com s’ha transformat el comportament del consumidor.

Organitzat conjuntament amb: