Estàs aquí: Inici > Destacats > Què es vol aportar a la farmàcia en els propers 4 anys? Entrevista a Jordi de Dalmases, president del COFB

29 juny 2016

“Si passem de ser fabricants del medicament a gestors del coneixement perquè, aquest medicament, tingui també uns millors efectes en la salut dels pacients, haurem trobat la missió de la professió”. Així defineix Jordi de Dalmases, president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, al vídeo de l’inici, com està evolucionat la professió en els darrers anys.

Al llarg de l’entrevista, De Dalmases, que va ser reelegit president de la institució el passat 26 d’abril, fa un repàs del que voldria aportar a la farmàcia en els propers quatre anys. Com es podria avançar més ràpid en la prevenció de la malaltia per millorar la salut de les persones i cap a on creixerà la cartera de serveis professionals que s’ofereixen al pacient són dues  preguntes a les quals també dóna resposta. “La prevenció de la malaltia, juntament amb el tractament de la cronicitat, són els objectius que té un sistema sanitari adult. I aquí els farmacèutics, com a professionals sanitaris, tenim molts avantatges: per situació, formació, proximitat amb el ciutadà i confiança que té amb nosaltres”, concreta.

Per dur a terme els diferents reptes que planteja en el marc del Col·legi compta amb un equip , la Junta de Govern, que, amb 7 noves incorporacions, “busca donar continuïtat a una manera de veure la professió”.

Les respostes a aquestes i altres qüestions les podreu trobar també a aquest enllaç

Jordi de Dalmases ha estat president de la institució en els darrers vuit anys. Durant aquest temps també ha estat president del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (des del 2008) i vicepresident del Consejo General de Colegios Farmacéuticos (des del 2009), òrgan que representa a tots els col·legis de farmacèutics de l’Estat. Prèviament va ser vicepresident del COFB (2004-2008); president de la Federación Nacional de Asociaciones de Mayoristas y Distribuidores de Especialidades Farmacéuticas (Fedifar) (1999-2003); i president de Federació Farmacèutica (1996-2004)

Potser també t’interessa:

Quins són els objectius de la nova Junta de Govern del COF de Barcelona?
(Blog)