Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Quines són les novetats del programa formatiu del nou curs d’Àgora Sanitària?

Quines són les novetats del programa formatiu del nou curs d’Àgora Sanitària?

7 octubre 2015
cofb.151001-22

Cristina Rodríguez, cap del departament de Formació i Desenvolupament professional del COFB

“A Àgora busquem que farmacèutics i tècnics en farmàcia i parafarmàcia es formin en les principals àrees d’actuació professional. La formació té un paper fonamental per desenvolupar professionalment la farmàcia i aportar valor al sistema sanitari”. Així explica Cristina Rodríguez, cap del departament de Formació i Desenvolupament professional del COFB, en una entrevista publicada al web d’Àgora Sanitària, els objectius del programa formatiu del nou curs d’aquest portal de formació online dels col·legis de farmacèutics de Barcelona i Madrid. “Des de la farmàcia no només podem aportar valor com a experts del medicament i amb la nostra tasca en la dispensació –prossegueix-, sinó també amb la nostra intervenció, com per exemple, a l’hora de determinar en quins casos ha de derivar-se el pacient al metge o valorar la possibilitat de fer el seguiment corresponent”.

Atenció farmacèutica a la dona, la novetat formativa d’aquest inici de curs

Una de les novetats d’aquest nou curs són les cinc accions formatives destinades a oferir atenció farmacèutica a la dona, que comencen entre octubre i novembre d’aquest any. D’aquesta manera, els farmacèutics podran ampliar coneixements sobre què s’ha de tenir en compte a l’hora d’oferir consell sanitari en relació a la cistitis i la síndrome premenstrual, les infeccions vaginals, mastitis i probiòtics, homeopatia i embaràs i anticoncepció hormonal. Aquesta és una de les àrees sorgida arran de les valoracions de les enquestes de satisfacció dels alumnes.

INSCRIU-TE!

Al llarg dels cinc anys d’història que ha sumat al 2015, Àgora Sanitària s’ha consolidat com a portal de formació sanitària virtual de referència per acompanyar al farmacèutic en el seu desenvolupament professional i contribuir a la millora de l’atenció al pacient. De fet, al 2014 es va aconseguir batre rècords d’inscripcions –més de 15.500-, de cursos –més de 40- i d’edicions realitzades –més de 70-, i gràcies a la col·laboració amb la indústria farmacèutica, molts d’ells van ser gratuïts.

Consulta la nota de premsa íntegra enviada als mitjans (es pot consultar a la Sala de Premsa del web www.cofb.org).