Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Sessió informativa de la 2a edició del Programa Dermoexpert

Sessió informativa de la 2a edició del Programa Dermoexpert

12 juliol 2018

El passat 4 de juliol es va celebrar al COFB la sessió informativa de la segona edició del Programa Dermoexpert, que va incloure la conferència “El potencial de la dermofarmàcia” a càrrec de María Fernández de Gorostiza, farmacèutica i directora de desenvolupament de negoci de L’Oréal Cosmetica Activa España.

L’acte, moderat per Aina Surroca, vocal del COFB, responsable de la Comissió Delegada de Formació i coordinadora del Programa Dermoexpert, també va comptar amb la presència de  Marta Alcalde, també coordinadora i vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, i d’Eulàlia Mateu, farmacèutica i directora del programa.

Aina Surroca va exposar que el Màster va néixer “per donar eines a l’oficina de farmàcia que es vol especialitzar en dermofarmàcia” i que “en l’àmbit formatiu ens semblava interessant poder donar eines als farmacèutics que es vulguin especialitzar en aquesta àrea, no només des de la part de gestió, sinó també des de tot el vessant professional”. I va afegir: “Pensem que l’única manera de poder-nos especialitzar i tenir un element diferenciador és estar molt formats”.

Seguidament, Marta Alcalde va ressaltar “el paper de l’oficina de farmàcia a l’hora de potenciar la dermofarmàcia“. Per ella, un dels punts forts dels farmacèutics és “la confiança dels clients, que vénen a la farmàcia a buscar medicaments i confien plenament en el nostre consell”. En la mateixa línia que Surroca, va dir que “és necessari estar molt format i actualitzat, perquè cada vegada la gent està més informada i et demanen moltes coses que requereixen estar al dia“. Alcalde també va insistir en el fet que “els coneixements del curs són aplicables des del primer dia”.

Eulàlia Mateu, Aina Surroca i Marta Alcalde.

Eulàlia Mateu, Aina Surroca i Marta Alcalde.

En tercer lloc, Eulàlia Mateu va explicar els motius pels quals cursar el programa és interessant per als farmacèutics. A més, va aportar algunes dades actuals del mercat: “La consumidora de cosmètica està apostant cada vegada més per canals on rebi un assessorament personalitzat i, en aquest sentit, confia en la farmàcia perquè proporciona la confiança de la professionalitat del farmacèutic, la credibilitat del seu consell professional i la garantia de la qualitat, la seguretat, l’eficàcia i la tolerància dels productes que s’hi vénen”.

Conferència “El potencial de la dermofarmàcia” 

María Fernández de Gorostiza, farmacèutica i directora de desenvolupament de negoci de L’Oréal Cosmetica Activa España, va basar la seva conferència en el potencial de la dermofarmàcia i va tractar dues qüestions principals: què busca la consumidora en la cura de la pell i si la salut és el futur de la bellesa. Així mateix, va mostrar dades de mercat i indicadors de negoci de les diferents tipologies d’oficina de farmàcia.

També va explicar que, segons un estudi de L’Oréal Cosmetica Activa realitzat en 5 països d’Europa, Àsia i Amèrica entre més de 20.000 consumidores de dermoscosmètica, més del 90% de les usuàries afirmen que quan volen cuidar-se o utilitzar un producte dermocosmètic per a la pell busquen que estigui relacionat amb la salut, tant les persones grans com les més joves.

María Fernández de Gorostiza durant la conferència.

María Fernández de Gorostiza durant la conferència.

Fernández va remarcar que la farmàcia té una oportunitat com a canal per aconseguir que el pacient, consumidor o client jove s’hi dirigeixi quan necessiti productes dermocosmètics. De l’estudi, també es desprèn la importància de les microrutines diàries. I, en aquest camp, la ponent va precisar que la farmàcia, com a canal de proximitat i tractament diari, pot jugar-hi un paper important.

D’altra banda, les dades exposades també mostren que les expectatives que les enquestades tenen quan parlen de la bellesa són de salut i de serveis professionals i personals. Per la qual cosa, segons María Fernández de Gorostiza, “això proporciona informació sobre el fet que el consumidor està buscant bellesa a través de la salut”. “Les consumidores, a més, s’inclinen per l’atenció personalitzada, la customització o personalització dels tractaments, i l’experiència de compra i tangibilització“, va afegir.

La importància de l’emoció i l’experiència de l’usuari

Per últim, la directora de desenvolupament de negoci de L’Oréal Cosmetica Activa España va exposar els resultats de l’enquesta referents a la farmàcia. “Quan es pregunta per la farmàcia ens diuen que aquesta és un espai segur i confiable, amb rigor, especialització i amb un referent expert, per la qual cosa és perfecte per a tot el que busca la consumidora”. Però l’estudi també trasllada que “hem d’aconseguir despertar l’emoció o l’experiència dins l’usuari, ja que moltes vegades, tot i tenir aquest concepte tan positiu en l’àmbit de la dermocosmètica, això es perd una mica”, va afirmar.

Finalment, Fernández va destacar que la formació (tant tècnica com de gestió), com la que proporciona el Programa Dermoexpert, és indispensable per fer créixer la dermofarmàcia i treballar-la des de la professionalitat i el rigor.

15 d’octubre, inici de la segona edició

El pròxim 15 d’octubre començarà la segona edició del Programa Dermoexpert, dissenyat especialment per a farmacèutics comunitaris i que es caracteritza per la seva aplicació pràctica. Aquí trobaràs més informació sobre l’edició del curs 2018-2019. També pots consultar el següent vídeo, on Eulàlia Mateu, directora del programa, explica els objectius i punts claus d’aquesta formació.

Altres publicacions d’interès:

Deixa un Comentari

Els comentaris es moderaran. És necessària la identificació de l’autor (nom, cognom i correu electrònic tot i que l’adreça no es publicarà) i que el contingut es refereixi a la temàtica del post. Seran eliminats els comentaris difamatoris o que utilitzin un llenguatge ofensiu.

*

Torna a Dalt