Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Utilitzar el sistema immunològic contra el càncer: conferència del Dr. Pere Gascón (16 d’abril)

10 abril 2014

-FULLA A5“Un dels somnis de l’oncologia era poder utilitzar el sistema immunològic contra el càncer. Finalment, i des de fa uns cinc anys, sembla ser que serem capaços de manipular positivament aquest sistema: per fi sembla que hem trobat una de les claus per despertar el nostre organisme perquè ens pugui defensar contra el càncer”. El Dr. Pere Gascón, cap del Servei d’Oncologia mèdica i responsable del Laboratori d’Oncologia Molecular i Transnacional de l’Hospital Clínic de Barcelona, parlarà sobre la Immunoteràpia, “una nova pàgina en el tractament del càncer” com ell mateix defineix, el proper 16 d’abril dins del cicle Tertúlies d’actualitat que organitza el Col·legi.

El tractament es basa en, a través d’una nova família de fàrmacs, habilitar el sistema immunitari per destruir cèl·lules tumorals. En la conferència el Dr. Gascón es referirà també als darrers resultats respecte aquest tema presentats al Congrés Americà per a la Recerca contra el Càncer (AACR), que acaba de finalitzar a San Diego, California, el 9 d’abril i on precisament la Immunoteràpia ha estat la qüestió més discutida.

Aquesta Tertúlia d’actualitat tindrà lloc de 14:00 a 16:00 a la seu col·legial: INSCRIU-TE