Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Cosmètica per categories

Cosmètica per categories

15 maig 2014

La farmàcia, com a empresa, ha d’afrontar diàriament una sèrie de reptes que poden transformar-se en oportunitats o amenaces en funció de les habilitats directives i de gestió.  Davant d’aquesta situació, com es pot optimitzar la rendibilitat de l’oficina de farmàcia? Aquesta és la pregunta a la qual ha intentat donar resposta el curs organitzat pel Col·legi “L’art de vendre cosmètica de forma rendible: gestió per a categories” (12 i 13 de maig).

La formació, coordinada per Núria Bosch, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris, ha partit de temes més generals, com els tipus de marxandatge, per acabar aplicant l’art de venda en el camp de la cosmètica a través diferents tallers, entre ells un de tractaments cosmètics. Tot això s’ha fet sota la premissa d’assolir els següents objectius: rendibilitzar l’espai d’exposició de l’oficina de farmàcia i les categories de venda lliure més importants; definir l’assortiment òptim (què, per a què i per què treballar determinades marques); fer anàlisis DAFO de la farmàcia (punts dèbils, amenaces, punts forts i oportunitats); planificar, controlar i fer el seguiment de les vendes; i per últim, definir les estratègies eficients en la venda de cosmètica.

El curs, patrocinat per Stada, ha anat a càrrec d’Asun Arias, sòcia i directora general d’Asun Arias Consultores, especialitzada en gestió per categories i RH a l’oficina de farmàcia, màster en gestió d’empresa i màrqueting per l’Instituto Directivos de Empresa, màster en intel·ligència emocional i coaching i professora de tres màsters internacionals al CESIF.

Amb el patrocini de: