Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Fórmula 2015 dóna pas a Formació Magistral

Fórmula 2015 dóna pas a Formació Magistral

27 maig 2015

El projecte formatiu Fórmula 2015, un repte impulsat per Aprofarm i l’Associació de Farmacèutics Formulistes (AEFF), ha divulgat i desenvolupat la formulació magistral en l’àmbit mèdic durant els últims cinc anys: amb la participació de 60 farmacèutics formadors, s’han realitzat 335 sessions en 150 centres de salut, als quals han assistit 4.200 metges. Els resultats i conclusions d’aquesta iniciativa es van presentar al COFB el 27 d’abril. L’acte va comptar amb la presència del president d’Aprofarm, Francesc Llambí, el president de la Asociación Española de Farmacéuticos Formulistas, Rafael Puerto, el president d’Acofarma, Eladio González, i el president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, Jordi de Dalmases.

acte-aprofarm-abril (3)

D’esquerra a dreta, Rafael Puerto (AEFF), Jordi de Dalmases (COFB), Eladio González (Acofarma) i Francesc Llambí (Aprofarm – COFB)

Les conclusions a fi de projecte:

• Bona receptivitat i diàleg per part del metge pel que fa a la formulació magistral.
  • Detectat un clar interès per rebre major formació sobre formulació.
  • L’interès en la formulació està diversificat en diferents àrees: dermatologia, pediatria, cures pal·liatives, etc.
  • Per les enquestes i experiències, és clara la conveniència d’una continuïtat en la formació i diàleg mèdic-farmacèutic.
  • El projecte Fórmula 2015 ha resultat una excel·lent experiència de treball en equip per als farmacèutics en la divulgació d’una àrea professional.
  • La formulació es manifesta com una de les vies de contacte, al costat d’altres, en el diàleg amb el metge prescriptor.
acte-aprofarm-abril (1)

Montse Torrell, secretària tècnica d’Aprofarm

De Fórmula 2015, “els participants destaquen la bona experiència de visitar el centre mèdic, formar als metges, però també d’aprendre d’ells, en un intercanvi professional molt enriquidor. L’augment de coneixements sobre formulació ha ampliat les àrees d’interès, com la pediatria o la geriatria, que són àrees emergents en formulació” explica Montse Torrell, secretària tècnica d’Aprofarm. “Ha estat una bona experiència del farmacèutic que surt de la seva farmàcia, per donar raó de la seva professió i coneixement. El treball en equip, per revertir el desconeixement de la formulació, ha despertat l’interès del metge que ara demanda continuïtat”.

Les experiències dels farmacèutics que han participat com a formadors han estat molt gratificants, tant pel contacte amb el metge, com amb altres farmacèutics amb els quals es compartien les sessions. “El metge ha rebut les formacions amb interès creixent i la possibilitat de seguir en contacte per a consultes posteriors. Animem als farmacèutics a participar en el nou projecte que ha servit per créixer a nivell professional i personal” explica Torrell. “Fórmula 2015 ha canviat el concepte de fórmula magistral pel de medicament individualitzat i el metge ho ha vist com una nova eina del seu arsenal terapèutic. Pel farmacèutic també és interessant veure-ho des del punt de vista del metge”.

Per donar continuïtat i resposta a la demanda per part dels metges, Fórmula 2015 ha propiciat la creació d’un nou projecte, Formación Magistral, en el qual no només se seguiran fent sessions de formació presencials sinó que s’oferiran les eines que les noves tecnologies ens donen per facilitar la tasca al professional. Es tracta d’ampliar el projecte de divulgació, a més de les sessions i cursos presencials, amb una plataforma online interdisciplinar per a la formulació. El nou espai web, més enllà de ser un òrgan d’intercomunicació entre professionals, permetrà l’accés als prescriptors a un cercador de fórmules, formularis digitals actualitzats… La nova plataforma compta amb un calendari per localitzar les sessions programades, material formatiu, formularis, consultori, bases de dades de fórmules i altres recursos perquè sigui el centre des d’on neix tot el referent en formulació en l’àmbit mèdic.

VIII Fórum AprofarmVIII Fòrum Aprofarm: 29 de maig al COFB

Sota el lema “Formulació 2.0: eines online en una nova etapa”, el fòrum comptarà amb un intens programa de conferències, taules rodones i nous projectes. Accedeix al programa (PDF).

Entre altres temes tècnics, es presentaran també casos pràctics. En aquesta ocasió es tractarà la formulació en l’embaràs, fórmules específiques per a l’àrea genital i aplicacions de la formulació en cures pal·liatives en el marc del projecte COFB-Aprofarm.

Imprescindible inscripció a través del web www.aprofarm.org o bé trucant al telèfon 93 322 22 11, inscripció gratuïta.