Estàs aquí: Inici > Món col·legial > 1 hora de finances amb Fernando Campa [Fòrum MGOF]

1 hora de finances amb Fernando Campa [Fòrum MGOF]

6 juliol 2018

El passat 20 de juny es va celebrar una nova edició del Fòrum MGOF al COFB, dedicat en aquesta ocasió a l’àmbit de les finances. La sessió va anar a càrrec de Fernando Campa, doctor en administració i direcció d’empreses (URV), llicenciat en administració i direcció d’empreses (UPC), llicenciat en ciències empresarials i màster en direcció d’empreses (ESADE), professor de la URV i consultor d’empreses. La xerrada va ser moderada per Joan Carles Serra, director del Màster de Gestió d’Oficina de Farmàcia (MGOF) del Col·legi.

Un moment de la sessió "1 hora de finances amb Fernando Campa" al Fòrum MGOF.

Un moment de la sessió “1 hora de finances amb Fernando Campa” al Fòrum MGOF.

Preguntes i respostes sobre les finances a la farmàcia

La conferència es va orientar a respondre diferents qüestions que poden generar dubtes a l’hora d’abordar temes financers a l’oficina de farmàcia. Des de com llegir un balanç i saber diferenciar-lo d’un compte de resultats, fins a com calcular la rendibilitat de la farmàcia, passant per conèixer i calcular les ràtios més adequades per fer-ho.

Fernando Campa, acompanyat per Joan Carles Serra, director del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF).

Campa va estructurar la seva exposició per parlar de salut financera en 5 punts clau. En primera instància va diferenciar entre “tenir dades” i “tenir informació”, destacant que les dades per elles mateixes no ens serviran si no les convertim en informació de valor per tal de poder prendre decisions. En segon lloc, va centrar-se en la comptabilitat, recordant que el farmacèutic no ha de saber-ne. El que ha de saber és utilitzar la informació que li faciliti el gestor per tal de “poder fer les preguntes adequades amb la freqüència adequada“. Seguidament va parlar de la gestió de tresoreria, recomanant un cash flow “sempre positiu”, fer inversions “només si és necessari” i no per altres motius com, per exemple, desgravar fiscalment, i fer un ús equilibrat del finançament. Precisament el quart punt el va dedicar a l’endeutament, afirmant que no és dolent, però que hem de tenir clar el seu fi, el que volem aconseguir i no fer-ho per sobre de les nostres possibilitats. Finalment va parlar de la gestió d’estocs, comentant que “no és una bona política reduir-los a l’extrem” per defensar que “tenir més estoc és d’una rendibilitat palpable“.

Pròxima sessió informativa sobre la XIV edició del MGOF

La XIV edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF) comença a caminar. Una formació per a conèixer les diferents àrees funcionals i processos de negoci de la farmàcia i que  dóna les eines per desenvolupar habilitats directives i poder liderar l’equip de col·laboradors.

El màster comprèn tres mòduls:
• Finances i fiscalitat
• Gestió de persones
• Màrqueting

Incorpora exemples, exercicis, casos i altres recursos perquè l’aplicació dels coneixements adquirits sigui immediata. Al llarg del programa, es realitza un pla de màrqueting que serà tutelat pels mateixos professors.
El pròxim 12 de juliol, sessió informativa al COFB. Informació i inscripcions aquí.