Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > 2.000 farmacèutics protesten a la Pl. Sant Jaume contra els impagaments

2.000 farmacèutics protesten a la Pl. Sant Jaume contra els impagaments

21 març 2013
“PRIORITAT: el teu medicament”, “Els farmacèutics diem PROU” o “Els medicaments dels ciutadans en PERILL” són alguns dels missatges que s’han pogut veure a la concentració del 21 de març a la Plaça SantJaume. Hi han assistit 2.000 farmacèutics catalans amb l’objectiu de protestar contra els reiterats impagaments per part del CatSalut de la factura dels medicaments que dispensen les farmàcies.

Jordi de Dalmases, president del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya, ha llegit un Manifest en el qual ha recordat que els farmacèutics estan assumint el cost dels fàrmacs dispensats “quan aquesta és una responsabilitat i una obligació de l’administració pública”. “L’Administració ens deu 270 milions d’euros i tenim greus dificultats financeres per seguir pagant els medicaments”  ha alertat Dalmases. “El medicament és un bé necessari i essencial per a la salut dels ciutadans i ara està en perill”. El president del Consell de Col·legis ha lliurat el Manifest a un representant del Gabinet de Presidència de la Generalitat.

2 Comentaris

1. Ahir va ser un moment històric per a la nostra professió. Personalment em sento molt satisfet de que ahir omplíssim la plaça Sant Jaume i que reivindiquéssim els nostres drets amb energia i al mateix temps amb respecte. Amb la nostra acció hem tornat a cridar l’atenció de la societat sobre la injusta situació que estem vivint. Gràcies als organitzadors per la bona feina feta. Aprofito per felicitar el COFB per haver posat en marxa aquest bloc.

2. Olé! Dintre de lo lamentable que és haver de manifestar-se va ser un exemple de civisme i de protesta de professionals seriosos i preocupats pel futur, propi i del pais.
    Olé també per aquesta iniciativa, espero que tingui una bona acollida. Felicitats i endevant!!