Estàs aquí: Inici > Destacats > Juny: La regulació de l’ús terapèutic del cànnabis, els 20 anys del reciclatge de medicaments a Catalunya i la cloenda del MGOF, temes més destacats als mitjans

25 juliol 2022

Regulació de l’ús terapèutic del cànnabis

El passat 28 de juny, des del Col·legi es va enviar una nota de premsa, on es va valorar positivament que la Comissió de Sanitat i Consum del Congrés dels Diputats hagués aprovat l’informe amb la proposta de conclusions i recomanacions sobre la regulació de l’ús terapèutic del cànnabis. També es va celebrar que es tingués en compte l’alternativa de la farmàcia comunitària per a l’elaboració i dispensació de fórmules magistrals amb extractes o preparats estandarditzats de cànnabis. Anteriorment, des del COFB ja s’havia fet una reivindicació que advocava per donar respostes sanitàries que garantissin la seguretat dels tractaments en aquest camp. Tant mitjans generalistes com especialitzats es van fer ressò: La Vanguardia, ACN, Europa Press, Ara, Onda Cero, Al Dia, Línia, El Farmacéutico, Acofar, El Global, imFarmacias, Diariofarma, Consejos de tu Farmacéutico, Consumidor Global i PMFarma.

Punts SIGRE: 20 anys de reciclatge de medicaments a Catalunya

A principis del mes de juny, SIGRE va organitzar una roda de premsa amb motiu dels 20 anys que es complien a Catalunya amb relació al reciclatge de medicaments i la implantació dels Punts SIGRE a les farmàcies. L’acte va comptar amb la participació de Jordi Casas, president del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya i del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, i, entre altres dades, es va destacar les principals fites mediambientals aconseguides durant aquestes dues dècades, el paper de les farmàcies en el reciclatge de medicaments, i l’evolució positiva que han experimentat l’actitud i col·laboració dels catalans amb aquesta iniciativa. Diferents mitjans van recollir el contingut de la roda de premsa i la nota de premsa, com ara, RAC1 (a partir del minut 27:39), El Punt Avui, La Vanguardia, Eix Diari, imFarmacias, El Farmacéutico, i PMFarma.

Cloenda de la primera edició híbrida del MGOF

El passat 7 de juny va tenir lloc la cloenda de la XVII edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF), organitzat pel Col·legi de Farmacèutics de Barcelona. Aquesta ha estat la primera edició híbrida -presencial i virtual- del MGOF, novetat que es mantindrà per al curs 2022-2023, amb l’objectiu de facilitar que farmacèutics/ques d’altres comunitats autònomes puguin realitzar el Màster. Els mitjans especialitzats que van publicar la nota de premsa van ser els següents: El Farmacéutico, Diariofarma, Acofar, imFarmacias i PMFarma.

Campanya “Atenció Pell 2022”

Diferents mitjans continuen parlant de la campanya “Atenció Pell 2022”, la iniciativa impulsada pel COFB i l’Hospital Clínic, en el marc de la qual les farmàcies de la província de Barcelona fomenten una correcta protecció solar entre la població. La Xarxa (a partir del minut 16:55) va realitzar una tertúlia sobre com hem de protegir la nostra pell del sol, que va comptar amb la participació d’Aina Surroca, secretària del COFB. D’altra banda, Ràdio Terrassa (a partir del minut 10:21), va entrevistar a Joan Brugueras, coordinador de les farmàcies del Vallès Occidental Oest.

El COFB com a font d’informació

Comunicació de sospita de receptes falses des de les farmàcies

Guillermo Bagaría, vocal d’Oficina de Farmàcia del COFB, va participar en el programa “Tot es mou”, de TV3, per parlar de la detecció de receptes falses que pretenen aconseguir certs medicaments de manera fraudulenta, com és el cas dels ansiolítics. També se’n va fer ressò el Diari Ara, amb informació proporcionada pel Col·legi, que va recollir, entre altres dades, que les farmàcies de Barcelona havien detectat 256 receptes falses el 2021.

Augment en la demanda de tests d’antígens

Amb el repunt de contagis de la COVID-19, hi ha hagut un augment de la demanda de tests d’antígens a les farmàcies. Cope Catalunya va entrevistar a Núria Bosch, vicepresidenta del COFB, on va explicar com s’estava vivint aquesta situació des de les farmàcies. També va informar-ne TVE a partir de dades proporcionades pel COFB: dels més de 9.000 tests que es van fer durant el mes de juny, més del 26% van donar positiu.

Dispensació de Paxlovid a les farmàcies

El passat 28 de març van arribar a Espanya les primeres dosis de Paxlovid i a quatre comunitats autònomes s’està dispensant aquest medicament a la població a través de les farmàcies: Andalusia, Catalunya, Aragó i Navarra. Tal com es va informar des del COFB a El Español, fins a finals de maig, les farmàcies catalanes havien dispensat un total de 116 unitats de Paxlovid.

Mencions al COFB

Resistència als antibiòtics

La Unitat de Farmàcia de l’ICS Catalunya Central va promoure un estudi amb l’objectiu d’esbrinar el coneixement que té la ciutadania sobre el bon ús dels antibiòtics i ajudar a prendre consciència sobre la importància de fer-ne un bon ús perquè no perdin efectivitat. Entre el 13 i 19 de juny, els usuaris i usuàries d’atenció primària de l’ICS van tenir la possibilitat de respondre una enquesta que els permetia descobrir el grau de coneixement que tenien sobre la resistència a aquest medicament. Aquesta iniciativa va comptar amb la col·laboració del COFB i diferents mitjans locals en van parlar: Manresa Diari, Regió 7, Info Anoia, i Nació Digital.