Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Beques col·legials del COFB: projectes becats a la convocatòria 2018-2019

Beques col·legials del COFB: projectes becats a la convocatòria 2018-2019

27 juliol 2018

La Junta de Govern del COFB, en el seu interès continu de promoure la recerca en l’àmbit farmacèutic a través de les beques col·legials, va aprovar l’acord del tribunal de la Comissió de Beques, en el qual resol la convocatòria 2018-2019.

Disset sol·licituds rebudes

El Tribunal avaluador de les sol·licituds rebudes – 11 per a la beca d’investigació i 6 pel premi a la innovació – i que farà el seguiment del desenvolupament dels treballs becats són els farmacèutics: Josep Manel Llop, Guillermo Bagaria, Mercè Barau, Joan Calduch, Pilar Gascón, Cristina Roure, Roser Vallés, Maite Pérez i Josefina Tapias.

Diversos membres de la Comissió de Beques i les responsables dels projectes becats pel COFB, acompanyats pel president del Col·legi, Jordi de Dalmases

Dues beques d’investigació i un premi a la innovació

En el cas de les beques d’investigació, dotades amb 9000 euros, s’han considerat per a la puntuació els següents criteris: l’equip investigador (historial i resultats previs, històric de l’investigador principal i la multidisciplinarietat), el projecte en si (qualitat de la presentació, aplicabilitat, novetat científica i l’interès científic i professional) i l’interès pel col·lectiu farmacèutic (àmbit de les vocalies, reforç programes endegats pel Col·legi i l’impacte social).

Sessió de treball de la Comissió de Beques amb membres dels equips dels projectes becats

Els projectes becats són:
Efecte d’una intervenció nutricional amb una beguda funcional enriquida amb un extracte de raïm sobre el perfil metabòlic d’una subpoblació d’individus amb síndrome metabòlica de la provincia de Barcelona.
Investigadors: Joana Relat Pardo, Diego Haro Bautista, Pedro Fermin Marrero González, Viviana Sandoval Sandoval, Rosa Lamuela Raventós, Rosa M. Casas Rodriguez, Ramon Estruch Riba, Héctor Sanz Lamora.
Estudi de les interaccions hoste-patogen en les infeccions causades per soques hipervirulentes de Klebsiella pneumoniae.
Investigadors: Carmen Ardanuy Tisaire, Immaculada Grau Garriga, Meritxell Cubero González, Jordi Càmara Mas i Dàmaris Berbel Palau.

Pel que fa al premi d’innovació, també dotat amb 9000 euros, s’ha avaluat la qualitat de la presentació del projecte, la seva aplicabilitat, la capacitat de comercialització i l’interès pel sector farmacèutic. El Tribunal de beques ha acordat atorgar l’ajut al projecte que porta per títol “Informació animada per reforçar l’educació sanitària” del que en són les autores, Júlia Martí Masana i Lara Vallance Masana.

Altres publicacions relacionades: