Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Oberta la convocatòria de beques col·legials 2017 (fins al 18 de maig)

Oberta la convocatòria de beques col·legials 2017 (fins al 18 de maig)

12 abril 2017

beques-recercaJa està oberta la convocatòria de beques del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona per al 2017: dues beques per projectes professionals i una beca per innovació, de 9.000 euros cadascuna. Cada beca té una durada màxima d’un any que ha de coincidir amb el curs acadèmic 2017/2018. El termini de presentació de la sol·licitud finalitza el 18 de maig.

Les beques per projectes professionals es convoquen per ajudar el desenvolupament de projectes relacionats amb l’atenció i la recerca farmacèutiques, en l’àmbit de les activitats professionals de l’àrea de la farmàcia: anàlisi, alimentació i nutrició, atenció primària, dermofarmàcia i productes sanitaris, distribució, hospitals, plantes medicinals i homeopatia, indústria, investigació i docència, oficina de farmàcia, ortopèdia i salut pública.

La beca per innovació està destinada a premiar projectes innovadors en l’àmbit de productes, de serveis, de processos, de màrqueting o d’organització, el resultat dels quals faci augmentar el valor afegit de l’exercici professional farmacèutic.

L’investigador principal del projecte ha de ser un farmacèutic col·legiat al Col·legi en el moment de presentar la sol·licitud. Tots els farmacèutics col·legiats poden optar-hi. Consulta les bases (PDF).

Formulari per formalitzar la sol·licitud de beca corresponent a la convocatòria 2017-2018 (PDF) – els sol·licitants poden optar a la beca per desenvolupar un projecte professional o a la d’innovació; cal assenyalar l’opció desitjada.

Projectes premiats en edicions anteriors?

Convocatòria 2016/2017:

• Farmacogenètica de les estatines: cap a una medicina personalitzada.
  • Bicarbonat nebulitzat, una de les peces que faltava per evitar les infeccions en fibrosi quística.
  • Beca innovació: Desenvolupament d’una aplicació per dispositius mòbils sobre interaccions entre medicaments i exercici físic.

Convocatòria 2015/2016:

• Impacte assistencial de la incorporació de la Salut Mòbil (mHealth) en la pràctica clínica del pacient trasplantat cardíac.
  • Risc de sagnat dels nous anticoagulants orals en comparació amb acenocumarol en la pràctica clínica habitual.

Convocatòria 2014/2015:

• Avaluació del seguiment farmacoterapèutic realitzat en pacients d’una Unitat d’Optimització de la Farmacoteràpia.
  • Avaluació de l’efectivitat i la seguretat en la pràctica clínica habitual del cinacalcet en pacients amb malaltia renal crònica i hiperparatiroïdisme secundari sense tractament renal substitutiu.
  • Accèssit: Avaluació clínica i econòmica de la integració del farmacèutic en un equip d’atenció domiciliària multidisciplinari.

Convocatòria 2013/2014:

• Optimització del tractament amb Infliximab per a la malaltia inflamatòria intestinal: implantació de la monitorització farmacocinètica i influència del polimorfisme d’IL1ß
  • Avaluació global de l’estabilitat de l’hemoglobina en els tests immunològics de les proves sang oculta en femta dins del programa de cribratge de càncer colorectal de l’ICO: podem estar tranquils?