Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Entrevista a Francisca Aranzana

Entrevista a Francisca Aranzana

31 gener 2013

“INFARMA ha de ser una oportunitat per a la farmàcia”

Francisca Aranzana, vocal d’Oficina de Farmàcia del COFB i directora del Congrés d’Infarma (5, 6 i 7 de març, recinte firal de Montjuïc).

“El farmacèutic que vol estar al dia i que busca noves idees ha d’anar a Infarma”.

faranzana-infarma-cofbCompleti la frase: “El farmacèutic ha d’anar a Infarma perquè…”

Perquè sortirà segur amb alguna idea nova que li ajudarà i, com deia, és el moment de les idees, de reflexionar, debatre i plantejar noves vies. Tenim davant nosaltres un futur que hem de veure amb esperança, carregat de projectes i de possibilitats professionals per al farmacèutic i és per això que no ens podem perdre Infarma. Ja a la conferència inaugural d’Andreu Buenafuente i del jove emprenedor Pau Garcia-Milà “Obert 24 hores” volem posar sobre la taula aquesta idea.

Quins temes nous ofereix Infarma 2013?

Entre els temes que hem escollit per a l’edició 2013 destacaria l’objectiu de donar solucions per potenciar el farmacèutic com a agent de salut i per consolidar el nostre paper sanitari i d’atenció al ciutadà. És per això que dediquem una taula a reflexionar i reivindicar la figura del farmacèutic com a professional sanitari de salut per a la detecció precoç de malalties. Què ha de fer el farmacèutic per crear serveis que siguin necessaris i interessants per al ciutadà és una pregunta que respondrem a Infarma referint-nos a la protocol·lització d’aquests serveis perquè compleixin tot un seguit d’estàndards de qualitat, a com s’han de difondre i vendre, etc.

Tot el que comentava anteriorment s’ha de contemplar en relació a la resta de professionals sanitaris motiu pel qual tractarem experiències pràctiques de treball conjunt entre els diferents professionals per millorar l’atenció al pacient.

Els sectors de la indústria i la distribució també hi seran presents ja que tots els àmbits ens enfrontem a nous desafiaments que cal estudiar per adaptar-nos a les noves demandes de la societat.

Alhora tindran cabuda qüestions novedoses i d’actualitat com la utilitat i la fiabilitat de les Apps de salut, quines hi ha al mercat i de quin tipus, el seu impacte i quina relació podrien tenir en el futur amb la tasca sanitària i la farmacèutica en particular.

Vull agrair la seva participació a tots els vocals del Col·legi, que han treballat molt per poder oferir taules rodones a Infarma sobre les diferents àrees com a facetes d’especialització i sortides per a la farmàcia:  alimentació i nutrició, fitoteràpia i homeopatia, dermofarmàcia, ortopèdia… També formulació magistral com a eina eficaç per a l’administració de fàrmacs en diverses solucions de dificultat clínica.

Pel que fa a la gestió de l’oficina de farmàcia, quines qüestions es prioritzaran al Congrés?

Ens referirem a diferents models i tipologies de farmàcies per tal d’exposar casos pràctics que puguin orientar al farmacèutic que es planteja si necessita fer canvis i quins. En aquest sentit, cal destacar també la presentació dels resultats de l’estudi sobre el futur de la farmàcia que el Col·legi de Farmacèutics

de Barcelona està fent conjuntament amb el COF de Madrid, on es reflectirà la visió del col·lectiu. També destacaria que ens fixarem en què estan fent els companys farmacèutics a la resta d’Europa i quins recursos i sortides estan adoptant.

El Col·legi comptarà amb un estand informatiu exclusiu per als col·legiats: què hi trobaran?

Des del Col·legi, estarem esperant als col·legiats a aquest estand del COFB per informar-los sobre tots els serveis que representen un ajut en l’exercici professional i que ofereix el Col·legi. Des de la formació presencial i online als serveis que per exemple dóna COFBServeis pel que fa a la gestió de l’oficina de farmàcia. Volem transmetre que el Col·legi està al costat dels col·legiats per potenciar la figura com a professionals i també per ajudar-los en el treball del seu dia a dia. I fer-ho de tu a tu en aquest estand ja que molt sovint no és possible aquest contacte personal amb el Col·legi així que aprofitarem Infarma per a això. Volem proporcionar totes les dades perquè tothom aprofiti al màxim el Col·legi i poder donar la resposta que en cada cas es necessita.

Llegeix l’entrevista sencera a www.infarma.es