Estàs aquí: Inici > Món col·legial > La teràpia floral del Dr. Bach

La teràpia floral del Dr. Bach

21 agost 2013

La formació en teràpia floral del Dr. Bach ha de ser seriosa, rigorosa i contrastada. Es tracta d’una teràpia complementària avalada per gairebé un segle d’utilització i formació a tot el món i una modalitat que la gent coneix i demana cada cop més. És per això que els professionals de la salut han de poder accedir a una formació fiable i de qualitat per aconsellar correctament els clients. També han de tenir informació per utilitzar-la activament o per resoldre dubtes i qüestions que puguin plantejar els clients. De fet, en els últims anys, s’ha detectat un gran interès dels professionals de la salut per formar-se en aquest camp.

El curs va tenir lloc el  5, 12 i 19 de juny de 2013, a la seu del Col·legi. Anava adreçat a farmacèutics i professionals de la salut amb titulació universitària que tinguessin els nivells 1 i 2 del PIEB i volguessin ampliar coneixements amb el nivell 3 del PIEB. L’activitat va anar acreditada pel Consell Català de Formació Continuada de les Professions Sanitàries.

La formació va proporcionar els continguts del tercer nivell (Practitioner) del Programa internacional de formació en Flors de Bach (PIEB). L’objectiu del curs va ser aportar els coneixements teòrics i pràctics de la teràpia floral del Dr. Bach (les 38 flors que la componen, ensenyar com fer la selecció i repassar les consideracions a tenir en compte durant el procés) i proporcionar un coneixement extens del sistema d’investigació del Dr. Edward Bach en la doble faceta de metge i estudiós de la naturalesa humana, sempre des del punt de vista de la fidelitat al seu llegat.

L’activitat va constar d’una part teòrica presencial (24h) i una part de treballs pràctics per fer a casa (45h) d’acord amb l’esquema programat.

La coordinació va anar a càrrec de M. Carmen Gallego, Practitioner en Flors de Bach per la Fundació Edward Bach, el 1996, professora oficial (trainer) del Programa Internacional d’Educació en Flors de Bach.

En l’equip docent va participar-hi M. José Alonso Osorio, vocal de Plantes Medicinals i Homeopatia del COF de Barcelona.

2 Comentaris

1. Tornareu a realitzar aquest tipus de formació? m’agradaria saber més sobres les Flors de Bach per poderho transmetre als clients. Gràcies

• De moment no tenim previst incloure aquesta activitat formativa de Flors de Bach al curs 2013-2014. No obstant, de vegades durant l’any s’afegeixen activitats i si fos aquest el cas s’anunciaria al web de col·legiats http://www.cofb.net on es pot consultar tot el programa formatiu 2013-2014. Gràcies pel seu interès.