Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Futurs FIR es formen a la seu col·legial

Futurs FIR es formen a la seu col·legial

9 octubre 2013

farmafir-2013_2El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona acull la formació d’un gran grup d’estudiants del FIR que, degut a la importància de l’examen, opten per preparar-se en acadèmies o centres formatius.

El curs FIR, que té una duració de 3,5 mesos (300 hores) i està impartit pel centre formatiu FarmaFIR, acostuma a començar el mes de juny i finalitza al setembre. El temari inclou les assignatures més importants de la llicenciatura de farmàcia, com Farmacologia, Fisiopatologia, Microbiologia, Bioquímica, Anàlisis instrumental, Farmàcia Galènica, Farmacocinètica i Química.

278 places per al FIR

Uns mil dos-cents llicenciats en Farmàcia fan les proves cada any per optar a una de les places disponibles com a Farmacèutic Intern Resident (FIR). El proper examen es realitzarà l’1 de febrer i el nombre de places ofertades en la convocatòria 2013 -accés al 2014- ha estat concretament de 278. La convocatòria anual per a la Prova Selectiva de Residents FIR es va publicar al BOE el passat 23 de setembre.

Nombre de places per especialització

–       135 en farmàcia hospitalària
–         39 en anàlisis clínics
–         15 en bioquímica clínica
–         35 en microbiologia química
–           4 en immunologia
–           6 en radiofarmàcia
–         44 en farmàcia industrial

La nota de l’examen constitueix el 90% de la qualificació global, ja que el 10% restant prové de la puntuació de l’expedient acadèmic. La prova consta d’un total de 235 preguntes tipus test que s’han de respondre en cinc hores, i com a requisit per fer-la, n’hi ha prou amb ser Llicenciat en Farmàcia.

Dos alumnes que estan realitzant el curs de FarmaFIR aquest any a la seu col·legial són en Sufian Aldirra i la Miriam Martí:
Miriam Martí (la de negre)Miriam Martí, de 24 anys, des que va començar la carrera de Farmàcia va tenir clar que volia cursar l’especialització, i li va acabar de confirmar el seu període de pràctiques. “Quan vaig començar les pràctiques tutelades a hospitals, no vaig tenir cap dubte que era això al que em volia dedicar”, explica. L’assignatura del curs que més li costa és la que més li agrada, bioquímica, però tot i així la jove afirma que està motivada i que afronta amb optimisme l’examen.

Sufian Aldirra

Sufian Aldirra, de 27 anys, ens comenta que està aprofitant al màxim les classes per poder treure un bon resultat a l’examen del febrer. “El curs està molt ben estructurat i això afavoreix a poder-li treure més rendiment”, opina el jove. Tot i que ja tenia experiència treballant a oficines de farmàcia, volia provar més coses i ampliar els seus coneixements, és per això que va decidir fer aquesta formació.

Els directors del curs, Crisanto Ronchera i Elvira Pastelero, expliquen que ja són 10 les promocions que han sortit i que els avala una llarga trajectòria. Ronchera ha afegit que a Barcelona tradicionalment s’obtenen els millors resultats, i juntament amb Pastelero, subratlla l’eficaç participació del COFB en l’organització i desenvolupament del Curs FIR, que resulta essencial per garantitzar la seva qualitat i l’èxit del mateix. Al 2012, els alumnes del centre formatiu FarmaFIR van obtenir 266 de les 273 places ofertades, és a dir, el 97,4% de les places.